Podnikatel dovážel desítky ojetých, často bouraných, vozů převážně z Německa. Obžaloba ho viní, že měl vylepšovat technické parametry automobilů, aby byly způsobilé jezdit po českých silnicích a lépe se prodávaly.

V originálech technických průkazů měl obžalovaný Leoš Flídr přepisovat nebo zadat přepsání data první registrace vozidel, aby byla považována za mladší. Také měl měnit emisní údaje, aby vyhovovaly tuzemským emis〜〜ním předpisům. Takto pozměněné technické průkazy měl předkládat na úřadech i při prodeji vozů. Na tachometrech aut měl Flídr podle obžaloby snižovat počet ujetých kilometrů.

Automobily byly často starší osmi let, bez globální homologace. Protokoly o technické kontrole vystavovala k vozům s. r. o. STK Flídrová a partner Ještětice – Solnice.

„Auto mělo asi o padesát tisíc kilometrů najeto více, než bylo uvedeno v dokladech. Je to pět let, co jsem vůz koupil,“ řekl jeden ze svědků, který odhaduje, že při koupi vozu přišel asi o třicet tisíc korun.

Leoš Flídr kauzu považuje za vykonstruovanou: „Za svoji éru jsem prodal kolem dvou tisíc aut, nikdy nedošlo k vrácení, k žádné reklamaci, ani k žádnému občanskoprávnímu sporu. Stojím si za tím, že jsem byl k zákazníkům vždy férový,“ uvedl Flídr a mimo jiné dodal, že vozy od něj kupovali další překupníci. Auta se podle něho mohla legalizovat formou přestavby i jinými způsoby. Další argumenty Flídr nechává pro obhajobu.

V případu by mělo vypovídat před soudním senátem více než 40 svědků, někteří i ze zahraničí. Hlavní líčení bude pokračovat v únoru.