Město odstavnou plochu nevlastní, od roku 2014 mělo dohodu s jejím majitelem. Ten se ale minulý rok změnil a současný vlastník, společnost Redstone Real Estate, má s pozemkem jiný záměr. Na místě parkoviště plánuje v červnu začít budovat obchodní centrum a bytové domy.

Parkoviště často využívají lidé, kteří pokračují z Pardubic vlakem nebo autobusem dál. Z menších obcí bývá hlavně o víkendech nebo pozdě večer špatné spojení, a proto lidé volí pro dopravu do krajského města auta. Parkování před nebytovým domem u nádraží však stojí 10 korun na hodinu.

„Často dojíždím do Prahy nebo do Brna a kdybych nechala auto na parkovišti přímo u nádraží celý den, zaplatím víc za parkování než za lístek na vlak,“ řekla Karolína Mědílková z Horního Jelení.

Radnice zatím žádnou záložní variantu nemá. Podle náměstkyně primátora Heleny Dvořáčkové město do budoucna plánuje vybudovat nová parkoviště a parkovací domy, ale v tomto roce se jich řidiči určitě nedočkají.

„Když se sečtou parkovací místa v okolí nádraží – u benzinových pump a obchodů, je tam přes 1 200 míst. To znamená, že když vypadne 150 míst u lihovaru, lidé stále mají jiné možnosti, kde mohou zaparkovat,“ poznamenala Dvořáčková.

Český rozhlas však kapacitu parkoviště u lihovaru vyčíslil na 300 míst, tedy dvojnásobek, než řekla Dvořáčková. Na serveru Mapy.cz je uvedeno dokonce 400 parkovacích míst.

Kam s autobusy?

Společnosti Redstone Real Estate patří i pozemek, na kterém se nachází autobusové nádraží. Také na tomto místě se má začít stavět.

Současné autobusové nádraží bude fungovat pravděpodobně do konce roku, terminál B pro regionální dopravu by se měl za nebytovým domem na náměstí Jana Pernera začít stavět až příští rok. Radnice však stále nemá jasno, kam se autobusy přesunou v mezidobí, než bude terminál hotový.

(bek)