Podle starosty Vlčí Habřiny Jaroslava Bartoše se doprava po umístění zákazových značek pro nákladní dopravu přes Lázně Bohdaneč několikanásobně zvýšila.  „Silnice II/ 323 je vlastně spojovačka a nájezd na dálnici,“ potvrdil.

Dále uvedl, že došlo k osazení dopravními značkami, jež znázorňují napojení na dálnici a toho využívají hlavně řidiči kamionů, kteří na ní směřují. To ovšem způsobuje, že je tato silnice ve velmi špatném stavu a jak uvádí starosta Bartoš, není to dobré například pro rodiče, kteří vozí své děti do školy v Rohovládově Bělé - a to až čtyřikrát za den.

Pro řidiče náklaďáku pana Petra, který tu jezdí poměrně často, by zákaz nákladních aut znamenal výraznou zajížďku spoustu času navíc.

Pardubický kraj ještě víc omezí kamiony, které si zkracují cestu Bohdaneč.
Bohdaneč chce dotáhnout zákaz kamionů. A v Semtíně kraj postaví kruhák

Na obou silnicích, jak z Břehů přes Sopřeč, tak přes Vlčí Habřinu, dochází k tvorbě výmolů, které se mohou stát rizikem pro řidiče. Veškeré provedené opravy ale hned kamionová doprava ničí.

Zdroj: Michal Žampach

Kraj proto na příští rok plánuje opravu těchto silnic. Hejtman Martin Netolický jednal se starosty dotčených obcí. Aktuálně dochází k projektování oprav u asi nejvíce poškozeného úseku z Břehů až po křižovatku na Strašov o celkové délce 3,7 kilometru.

Aktuálně se podle krajského náměstka pro dopravu Michala Kortyše „se pracuje na podkladech pro stavební povolení, a to by mělo být v červnu příštího roku.“