Největší „černá stavba“ v zemi byla včera slavnostně uvedena do provozu. Logistické centrum Zelená louka, které se pod tímto superlativním označením skrývá, totiž v dubnu získalo stavební povolení a stavba tak mohla být dokončena.

Zelená louka už není černou stavbou

„Před dnešním otevřením první haly jsme ji demonstrativně a zároveň symbolicky zahalili do černého hávu. Jeho strhnutím chceme logistické centrum pomyslně zbavit nálepky černé stavby,“ řekl při včerejším otevření Petr Dědek, předseda představenstva D+D Park Pardubice.
„V současné době máme všechny potřebné dokumenty v pořádku a věříme, že naše zoufalé rozhodnutí začít stavět bez stavebního povolení, ke kterému nás donutily v létě minulého roku okolnosti, je minulostí,“ dodal Dědek.

Zelená louka však stále ještě nemá zcela vyřešenou dopravní obslužnost. Společnost D+D Park tak nadále pracuje na stavbě výhyben na veřejné přístupové účelové komunikaci města, rekonstrukce a rozšíření mostku přes Brozanský potok a vybudování samostatné souběžné cyklolávky a její napojení na stávající cyklostezku.

Jindřich Tauber, zastupitel města Pardubic, při včerejším otevření logistického centra prohlásil, že se jedná o významný den Pardubického regionu. „Stavba se zpočátku potýkala s problémy, které se však podařilo vyřešit. Pro kraj bude přínosem, zejména v dnešní době, kdy přinese řadu pracovních míst,“ uvedl Tauber.

Nájemcem první haly projektu Zelená louka je společnost DB Schenker. „Stavba centra se rodila nečekaně težce. Jsem potěšen, že se projekt podařilo po necelých dvou letech dokončit a uvést v život. To je neuvěřitelná doba, většinou se takové projekty staví rok,“ sdělil Tomáš Holomoucký, ředitel DB Schenker v tuzemsku.

„Vystavěli jsme tady nejmodernější logistické centrum naší společnosti v zemi. Nový terminál je výraznou ekonomickou investicí do rozvoje zdejšího kraje,“ konstatoval Holomoucký. „Lokalitu Pardubice – Semtín jsme si nevybrali náhodou, jde o významný dopravní uzel, který v poslední době prožívá dynamický rozvoj infrastruktury a má výborné železniční spojení,“ dodal Holomoucký.

Logistické centrum Zelená louka vlastní i železniční vlečku a podle Holomouckého je právě železnice signálem, kam by se mohla logistika ubírat.

Petráň: Celé je to špatně

Přestože centrum již stojí a je uvedeno do provozu, nelze pominout, co tomu předcházelo. Firma D+D Park Pardubice totiž projekt začala budovat bez stavebního povolení. Povolení sice dodatečně získala, přesto se zřejmě přízviska „největší černá stavba v zemi“ nezbaví.
„Podle mě je to celé špatně,“ řekl k otevření centra Zelená louka zastupitel Miroslav Petráň. „Cíle se domohli cestami, které nejsou morální. Jsem zvědavý, jaký účel centrum bude plnit, zda se bude jednat skutečně o logistické centrum. A také jestli to bude fungovat tak, jak je uvedeno v dokumentaci,“ sdělil Miroslav Petráň.

Monika Suchá