Hlavní akcionář uvedl, že do Pardubického pivovaru během tří let investoval více než 100 milionů korun s cílem posílit jeho pozici na tuzemském i zahraničních trzích. Investice podle zástupců pivovaru putovaly jak do výrobních technologií, tak do samotných značek. Změna situace v důsledku pandemie a vypuknutí války na Ukrajině, ale nakonec přispěla k rozhodnutí pivovar zavřít.

Pivovar ale zvažuje, že zachová vybrané druhy piva. Pokračovat chce také v partnerstvích se sportovními kluby v region.

Otazník visí i nad areálem pivovaru, který je spojen s řadou již tradičních kulturních akcí. Představenstvo se nyní má zabývat dalším směřováním pivovaru, což zahrnuje i využití budov a areálu v Pardubicích.

Psali jsme:

Pivovar v Pardubicích ukončí výrobu. Důvodem jsou ceny energií a propad exportu
Udrží se v Pardubicích tradice pivovarnictví? Šance jsou malé

Město chtělo za pivovar bojovat, nemá v něm ale žádný podíl. Pivovar se stopadesátiletou tradicí politici považují za rodinné stříbro

„Město Pardubice nemá v pardubickém pivovaru žádný majetkový podíl, a tudíž žádný vliv na chování a rozhodování majitele. Nicméně rozhodnutí o ukončení výroby nás, jako zástupce města mrzí. Jak z hlediska tradice, tak z hlediska pracovních míst, která zaniknou. Nicméně je nabíledni, že apel nebo žádost města nezpůsobí, že by představenstvo pivovaru svůj záměr přehodnotilo,“ sdělil primátor Pardubic Jan Nadrchal.

Pardubický pivovar s městem jedná.

Ozdobený dům v Libišanech
Betlém i sněhuláci. Rekordman mezi osvětlenými vánočními domy stojí v Libišanech

„Rozumíme tomu, že zastupitelům města není lhostejný osud pardubického piva ani další případné využití areálu pivovaru. Jsme připraveni se s nimi znovu setkat a prodiskutovat další strategické směřování," uvedla předsedkyně představenstva Pardubického pivovaru Petra Chovancová.

S řadou problémů se Pardubický pivovar potýkal už od roku 2020. Podle vyjádření pivovaru vše odstartovala pandemie koronaviru spojená s poklesem odbytu. Letos přibyly komplikace v souvislosti s válkou na Ukrajině, došlo k výraznému růstu cen, od surovin přes obaly až po energie.

„V důsledku nepříznivých událostí posledních let došlo k výraznému propadu prodejů nejen na tuzemském, ale i zahraničních trzích. Značná část exportu pardubických značek totiž směřovala do Ruska,“ popsala Denisa Mylbachrová, manažerka komunikace a tisková mluvčí společnosti Pivovary Staropramen.