Pomoci by v tom mělo vybudování Dopravního informačního centra, s nímž počítá připravovaný strategický plán. Bude využívat inteligentních systémů řízení provozu.

„Zjednodušeně řečeno se bude sledovat vše od zelené vlny na semaforech, preference vozidel záchranných složek až po hustotu dopravy. A podle toho se bude upravovat provoz," uvedl manažer pracovní skupiny strategického plánu pro dopravu Martin Moravec z odboru dopravy magistrátu.

Motoristy by například na vjezdu do města informovaly tabule o dopravních problémech a umožnily jim včas změnit trasu.

Rozsáhlý systém bude vyžadovat instalaci stovek snímačů a modernizaci současného zařízení, na některých místech se budou muset udělat i stavební úpravy či změnit jízdní pruhy. Informace budou svedeny na dispečink, který by vše řídil. Ten bude napojen na policii, hasiče a záchrannou službu. Centrum by mělo spadat pod městskou policii. Náklady na zřízení centra Moravec odhaduje na stovky milionů korun. Radnice již dříve deklarovala, že na projekt inteligentního řízení dopravy chce získat peníze z evropských dotací vyčleněných na Integrované územní investice . Zásobník projektů, na které by metropolitní oblast mohla prostředky čerpat, čeká důkladná „inventura".

„Každé město si musí sestavit seznam priorit, aby náš konečný materiál, jenž musíme předložit do konce srpna a obhájit před Evropskou unií, odpovídal objemu přidělených peněz. Těch je méně, než bychom byli schopni využít," řekla primátorka Pardubic Štěpánka Fraňková.