Společnost Sallerova výstavba – Alpha, která vlastní nedaleko pardubického nádraží komplex obchodních center, vyjednává s městem o změně územního plánu v této lokalitě. Chtěla by zde postavit pátý komerční objekt.
Výměnou nabízí, že by ponechala zhruba 440 parkovacích míst u hypermarketu Albert pro volné parkování veřejnosti. Parkovací místa v oblasti citelně chybějí.
Nelze zastupitelům nařídit jak hlasovat
„Současný územní plán v místě dosud počítá s dopravní rezervou, která zřejmě nebude potřebná," řekli opoziční zastupitelé z ODS Petr Klimpl a Karel Haas. „Pod určitými sankcemi se Sallerova výstavba a město domlouvají na tom, že si vyjdou vstříc," uvedl Petr Klimpl. ODS transakci podporuje. Upozorňuje však na to, že nelze zastupitelům nařídit, jak mají hlasovat.
„Město se s developerem chce smluvně zavázat k tomu, že podpoří změny územního plánu pod sankcí 0,5 milionu korun. Jištění smluvní pokutou bych si v této věci 'na triko' nevzal," svěřil se zastupitel Karel Haas. Stejnou sumu by podle smlouvy naopak zaplatila firma městu v případě, že by parkování pro 440 aut zablokovala.
Dočasné řešení: bývalý lihovar
Parkování v oblasti nádraží představuje v Pardubicích dlouho trvající problém.
Provozovatel hypermarketu Albert chtěl minulý rok parkoviště zpoplatnit. Plocha, kde jsou stovky míst na povrchu i v podzemí, slouží také řidičům, kteří tam svá auta odstaví často i na celé dny, například odjedou vlakem dál do zaměstnání. Nakonec město zřídilo téměř 400 nových parkovacích míst v blízkém bývalém lihovaru, kde si pronajalo šest tisíc metrů čtverečních za 90 tisíc korun měsíčně. Stání je tam zdarma.
V budoucnu by možná mohl poblíž vlakového nádraží vzniknout i parkovací dům. Stát by mohl mezi poštou a světelnou křižovatkou Palackého a Hlaváčkovy ulice. Pozemek vlastní České dráhy, které jednají se zájemcem o výstavbu objektu.