„Pět korun docela jde, ale deset už by bylo moc,“ konstatovala Helena Procházková, která si kolo uložila do věže na dva dny.

„Po prvotním malém zájmu jsme od loňského dubna poplatek snížili na pět korun, který navíc České dráhy za držitele In Karty hradí. Zájem cyklistů o tuto službu začal stoupat,“ řekla náměstkyně primátora Helena Dvořáčková. Zákazníci českých drah provedli dvě pětiny všech úschov.

Nejvíce cyklistů si ve věži kolo nechalo v říjnu, bylo jich 1832. Letos ji využilo již více než 3,5 tisíce lidí.

Ve všední dny věž bývá obsazená z 50 procent. „Nestavěli jsme ji proto, aby město na parkování kol vydělávalo, ale proto aby se lidé dojíždějící vlakem či autobusem za prací nemuseli obávat o svůj majetek,“ doplnila Dvořáčková. Například ve středu odpoledne ale ve věži zbývalo posledních devět volných míst.

Ochrana majetku je nejčastějším důvodem, proč lidé svá kola do cyklověže odstavují. „Dva měsíce jsem parkoval vedle ve stojanech a jednou mi kolo zmizelo. Zbyl tam jenom řetěz. Od té doby parkuji v cyklověži,“ vysvětlil Tomáš Miletín. Jiný cyklista zase zmínil výhodu, že si na kole může nechat brašnu, světla nebo přilbu.

„Do cyklověže si cyklista může bez obav uschovat kolo vyšší finanční hodnoty včetně všech doplňků a může v klidu odjet i na více dnů mimo město,“ potvrdil provozovatel Rudolf Bernart.