"Jakmile vznikne dopravní napojení, okamžitě se projeví hlad po okolních plochách," řekl ČTK pardubický architekt Milan Košař. Architekt se domnívá, že pozemky mezi městy zaberou především firmy, které zde postaví průmyslové objekty, případně obchodní centra. Stavební rozmach projeví i směrem na Chrudim, dodal.

Podle regionálního manažera developerské společnosti Eube Jaroslava Malínského má pardubicko-hradecká aglomerace pro investory ohromnou perspektivu.

"Jsme přesvědčeni, že je to jedna z nejsilnějších aglomerací, ne-li nejsilnější v republice. Vyjímám samozřejmě Prahu. Dostavba a napojení na dálnici D11 lokalitě ohromně pomůže. Vidím to tak, že během deseti let nebude mezi Pardubicemi a Hradcem volné místo," řekl Malínský ze společnosti, která domy v Praze, Hradci nebo chystá za dvě miliardy výstavbu satelitního městečka v Pardubicích.

Pardubicím rovněž pomůže rozvoj letiště i chystané zkapacitnění páteřní železniční tratě Chrudim - Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř včetně výstavby Medlešické spojky, uvedl Košař.

První etapa, rozšíření železnice v úseku Opatovice - Stéblová, by se mohla začít stavět již příští rok, řekl ČTK krajský radní Ivo Toman. V listopadu 2009 mají motoristé již jezdit na dálnici po čtyřproudé silnici I/37 z Opatovic nad Labem a přes přivaděč Opatovice-Sedlice. Ředitel pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Bohumil Vebr dnes ČTK potvrdil, že avízovaný termín investor s největší pravděpodobností stihne.

Blíž k realitě se před časem také posunula dostavba dálnice D11 do Hradce Králové. Ředitel závodu Praha ŘSD Robert Wolf ČTK před časem řekl, že dálnice může hotová během roku až dvou.