Podle krajské koordinátorky Besipu Radky Osterové není tato křižovatka nijak záludná. „Je symetrická a platí zde základní pravidla. Řidiči musí dát přednost protijedoucím autům a protijedoucím odbočujícím doprava. Zde se to může zdát jako problém, protože řidiči, kteří vidí odbočující vozidlo vpravo, jsou od něj poměrně daleko a nemusí si uvědomit, že i tomuto řidiči musí přednost dát,“ přiblížila.

Pardubičtí šoféři tu ale bourají nejčastěji, hlavním důvodem je, že nedají přednost při odbočování vlevo. Ve středu 13.záři tu silničáři začali pracovat na rekonstrukci silnice. Řidičům nové úpravy ale moc změn nepřinesou.

Pro řidiče je v Pardubicích velmi komplikovaným místem křižovatka ulic Kpt. Jaroše a Dašická
VIDEO: Pardubáci nejčastěji havarují na Dašické. V čem je křižovatka riziková?

„Nechápu proč se křižovatka opravuje, když se stejně vůbec nezmění. Řidičům, kterým doposud dělala problém, nový asfalt stejně nepomůže,“ kroutil hlavou nad rekonstrukcí Pardubák Jakub Pádlo.

„Šílené načasování na začátek nového školního roku v kombinaci s dalšími uzavírkami ve městě,“ zkritizoval Aleš Nedbal.

Kruhový objezd nebude

Ředitelství silnic a dálnic chtělo v minulosti křižovatku vyřešit kruhovým objezdem, ten by ale nezvládl množství aut, kterých místem za den projede až 37 tisíc. Navíc se, podle dopravních expertů, úseku uleví až silničáři dobudují severovýchodní obchvat.

Teď se sice na křižovatku vrhnou stavbaři, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ale křižovatku výrazně nezmění.

Severovýchodní obchvat Pardubic
Z Globusu na Dubině za pět minut. Projeďte se už nyní po budovaném obchvatu

„Budou vyměněny asfaltové vrstvy, konstrukce bude doplněna o výztužnou geomříž. Zároveň proběhne oprava vodících proužků, kamenných dvouřádků a chodníkových obrub, obnova vodorovného a svislého dopravního značení, dojde také ke změně geometrie ostrůvku,“ sdělila mluvčí ŘSD Petra Drkulová s tím, že rekonstrukce začne 13.září a práce potrvají do 16. listopadu.

Ostrůvky

Za cenu 10,5 milionu korun tak silničáři změní hlavně povrch.

„Úprava ploch pro pěší je navržena tak, aby vyhovovala daným normám a předpisům. Při rekonstrukci ostrůvků dojde k nepatrnému rozšíření ochranných ploch a doplnění orientačních prvků pro nevidomé,“ vysvětlila Drkulová s tím, že ochrannou funkci zajistí čela ostrůvků s podsádkou patnáct centimetrů.

Silničáři upraví i přilehlé chodníkové plochy.

Rekonstrukce je rozdělena na několik etap, řidiči se musí připravit na omezení.

Z rychlodráhy ani Drážky se na Dašickou ulici auta nedostanou, to platí i v opačném směru.

„Po celou dobu bude průjezdná pouze silnice I/36. Směr na Dašice a na centrum bude uzavřen a doprava bude vedena po objízdných trasách. Doprava od hlavního nádraží na Sezemice zůstává prvních 10 dní obousměrná, a poté do konce stavby bude kyvadlová, řízená přes den regulovčíky a v noci semafory,“ vysvětlila Drkulová.

Výjimku bude mít Městská hromadná doprava a meziměstské autobusy, které budou stavbou projíždět.

Sportovní hala na Dašické má novou palubovku a úspornější osvětlení
FOTO: Sportovní hala Dašická má opět novou palubovku. Přibyla i chytrá světla

Objízdná trasa směrem od centra povede ulicemi Štrossova, Sakařova, Bubeníkova, Husova, Hůrka. Objízdná trasa od Dašic je navržena ulicí Staročernská a dále přes obec Staročernsko do obce Sezemice.

Rekonstrukce křižovatky zasahuje do stavebních objektů Města Pardubice i Pardubického kraje, stavba tak byla vysoutěžena společně. Zhotovitelem je firma MI ROADS.

Objízdná trasa

Objízdná trasa směrem od centra povede ulicemi Štrossova, Sakařova, Bubeníkova, Husova, Hůrka.
Objízdná trasa od Dašic je navržena ulicí Staročernská a dále přes obec Staročernsko do obce Sezemice.