Zaregistrovali jste u svých dětí nechuť k učení, nedostatek soustředěnosti, nesamostatnost při učení, domýšlení slov při čtení, nechuť ke psaní, vynechávání písmen, problémy s rozlišování i/y? Pak můžete využít specializovaného doučování Studijního centra BASIC Pardubice, které je určené všem, kteří mají potíže se čtením, psaním, gramatikou českého jazyka nebo s učením celkově.

Přibývá učiva, horší se výsledky

Do Studijního centra Basic zašla i Petra Marešová, maminka sedmačky Míši. Holčička nastoupila do třídy s pouhými deseti dětmi. Díky tomu se zde mohl uplatňovat individuální přístup učitele k žákovi. Navzdory tomu Michalčiny problémy s učením začaly. Měla velké těžkosti si něco zapamatovat. Na doporučení třídní učitelky ji proto maminka objednala do pedagogicko-psychologické poradny.

Výsledek zněl: dyslexie a dysortografie. Rodiče začali dodržovat pokyny, které v poradně dostali třeba častější přestávky při domácí přípravě, využití pomůcek při čtení a tak dále. A i když to šlo pomalu, Michalka nakonec základy čtení, počítání a psaní zvládla. V dalších ročnících však učiva přibývalo a těžko se dalo zvládnout vše, co bylo třeba. Tím se také začaly horšit známky. I přes pravidelnou spolupráci s poradnou a velkou Míšinu pilnost a vytrvalost se výsledky horšily. Na konci 6. třídy se to už neobešlo bez čtyřek.

Tehdy se paní Marešová od kamarádky dozvěděla o BASICu. Pedagogové v centru zjistili, co Míšu nejvíce „tlačí“ ve čtení a v gramatice a domluvili se na doučování. Tam začala Míša oprašovat veškeré učivo od 1. třídy. Učení probíhalo formou hry, třeba pexesa s vyjmenovanými slovy nebo se slabikami. Metoda využití obrázků při výuce je velmi jednoduchá a dětem hodně pomáhá. Naučila se také pracovat se slovníky, vyhledávat si informace, být samostatná. Využívala i techniku modelování slov pro lepší zapamatování. Její maminka si pochvaluje: „Miška je teď vyrovnanější a hlavně jí stouplo sebevědomí. V českém jazyce i čtení se hodně zlepšila. Tempo je mnohem rychlejší a lépe porozumí čtenému textu. Hodně jí to pomohlo i po psychické stránce.“

BASIC vedle specializovaných kurzů pořádá i přednášky na téma, jak se s dětmi doma připravovat. Nejen rodiče a studenti, ale i učitelé díky nim mohou lépe porozumět dětem s poruchami učení a následně jim pomoci. A hlavně při takových setkáních člověk zjistí, že se s těmito problémy potýká plno rodičů a mohou si vzájemně vyměnit své zkušenosti. Vlastní výuka je vedena formou individuálních lekcí s proškolenými lektory ve studijním centru.

Začít je možné kdykoliv v průběhu roku. Na úvodní bezplatné konzultační schůzce se udělají krátké testy, které ukážou úroveň dovedností čtení, psaní a znalosti české gramatiky. Na základě výsledků se stanoví individuální plán výuky. Po celou dobu je lektor v úzkém kontaktu s rodiči, informuje o postupu výuky a radí, jak postupovat při učení doma. Docházet je potřeba minimálně 2 krát týdně na 2 vyučovací hodiny, má-li být výuka efektivní.

Více informací můžete získat na webových stránkách www.basic.cz/pardubice, telefonu 777 926 776 nebo na pardubice@basic.cz.

Martina Vrbická