Jedná se o dva patnáctimetrové velkokapacitní trolejbusy Škoda 28Tr Solaris a o dva standardní dvanáctimetrové trolejbusy Škoda 26Tr Solaris. Všechna vozidla jsou nízkopodlažní s funkcí rekuperace elektrické energie a samozřejmě vybavená systémem pro slabozraké a nevidomé. Vůz je tak schopen ještě před nástupem cestujícího jej upozornit, jakou jede linkou a kterým směrem.
Vozidla jsou pořízena jako součást druhé etapy projektu s názvem Obnova a modernizace ekologického vozového parku trolejbusů pro MHD v Pardubicích, který je spolufinancován Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj.
Celková cena? Více než 42 milionů
Celková pořizovací cena za čtyři vozy je 41 820 000 korun bez daně z přidané hodnoty, přičemž Dopravní podnik města Pardubic obdrží dotaci 16 728 000 korun z Regionálního operačního programu NUTS II Severovýchod.
Vozy přivítají první pardubické cestující již během příštího týdne, kdy budou uvedeny do provozu.
ME ve fotbale 2024:
Vše o české reprezentaci, zápasy, výsledky i zprávy ze světa fanouškůDo pardubických ulic vyjedou nové trolejbusy
Pardubice – Pohodlí, bezpečnost a bezbariérovost, to jsou hlavní důvody, proč Dopravní podnik města Pardubic nakoupil další čtyři nové trolejbusy
Ilustrační foto
|
Foto: DENÍK/Jiří Sejkora