I když již přes rok pokračuje výstavba silničního obchvatu, který má odvést nadměrnou dopravu mimo město Holice, byly a stále ještě jsou nedořešené majetkové vztahy u pozemků, na kterých má stavba stát. Na řadu tedy přišlo vyvlastňovací řízení.

Dokončení celého projektu za 270 milionů korun je ale i tak ohroženo.

Vyvlastňování!

Investor stavby, Ředitelství silnic a dálnic, má problémy se získáním pozemků ve dvou úsecích stavby. Prvních zhruba tři tisíce metrů čtverečních se rozkládá jižně od Holic mezi silnicemi do Roveňska a do Dolní Rovně. „Pozemky patří pěti spoluvlastníkům. Čtyři z nich problém s prodejem nemají, pátý ano. Došlo tedy na vyvlastňovací řízení, se kterým jsou majitelé v těchto dnech seznamováni,“ sdělil našemu Deníku Jiří Jedlička, náměstek pro výstavbu v pardubické pobočce Ředitelství silnic a dálnic. Podobný postup patrně čeká i dvě spolumajitelky čtyř tisíc metrů čtverečních v konečné fázi stavby, v místech, kde se má obchvat napojit před Ostřetínem na současnou komunikaci I/35. „Majitelky žádají podstatně vyšší cenu, než jsme jim schopni nabídnout. Jednáme s ministerstvem financí o možnosti navýšení ceny, ale i v tomto případě může celá záležitost skončit vyvlastněním,“ dodal náměstek Jedlička.

Majitelé pozemků se ale mohou odvolat nebo věc řešit soudní cestou. Po dobu řízení tedy investor na pozemcích nemůže stavět. Dokončení pro Holice tolik potřebného obchvatu tak bude blokováno, a to třeba až na několik let. Má proto investor v záloze nějaké řešení? „Oficiální termín dokončení stavby je listopad letošního roku. Vše v zásadě závisí na tom, jak dopadne vyvlastňovací řízení pozemků u Roveňska. Pakliže dobře, dokončíme stavbu až k Javůrce u Ostřetína. Zde jsme schopni obchvat napojit na stávající komunikaci i v případě, že se nedohodneme s oněmi dvěma majitelkami pozemků v této části. Nastane-li ovšem potíž a pozemky u Roveňska se dostanou k soudu, nejsme schopni stavbu dokončit. V takovém případě bude vše, včetně asfaltového povrchu, hotovo jen k nadjezdu u Roveňsko. Nevím, zda pak bude mít vůbec smysl tento úsek otevírat,“ vysvětlil Jiří Jedlička a dodal, že s dokončením obchvatu ale investor počítá, i kdyby soudní spory trvaly léta. (Lukáš Peška)