V mistrovství ve střelbě do vlastní nohy v disciplíně doprava se Pardubice pravidelně umisťují na jedničku s hvězdičkou. I nyní se totiž máme nač těšit. Měli jste pocit, že s rekonstrukcí silnice na Staré Hradiště a zároveň s křižovatkou u Dražkovic to nemůže být horší? Může.

Do 7. května má trvat částečná uzavírka u Dražkovic, která žene dopravu z jediného dosud funkčního obchvatu (spíše průtahu) Pardubic skrze již tak přetížené město. K tomu má ale přibýt ještě 16. dubna začít i uzavírka silnice I/2 mezi Starými Čívicemi.

Za tyto mnozí motoristé spílají městu, adresátem stížností by ale měl být Pardubický kraj – jde totiž o silnice, do jejichž oprav investuje stát a schvaluje to kraj. Tedy i plánování objízdných tras nespadá pod odbor dopravy města, které to ale ve finále odnáší.

Demonstrace proti Babišovi. Na pardubické třídě Míru protestovalo na 400 lidí.
Proti Babišovi. Demonstraci podpořil i bronzový Kašpar

„Nechci, aby to znělo jako výmluva, ale tato rekonstrukce je investicí státu prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a povoloval ji odbor dopravy Krajského úřadu Pardubického kraje. Město Pardubice se o akci dozvědělo až ve chvíli, kdy byla povolena,“ nechal se slyšet v prohlášení primátor Pardubic Martin Charvát. Jenže stačí toto vysvětlení?

Město a kraj nyní hledají společnou cestu, jak z šlamastyky ven. „Napříště budeme kraj žádat, aby i město Pardubice bylo účastníkem těchto správních řízení, který se může vyjadřovat k podmínkám. Mám informace, že tomuto návrhu kraj vyhoví,“ dodává primátor Pardubic Martin Charvát. Odpověď z krajského úřadu včera ale na náš dotaz nepřišla.

Slib už z roku 2014

Jistě logické i věcně správné řešení, které však už primátor jednou sliboval a to v září roku 2014. V předvolebním on-line rozhovoru pro Deník Martin Charvát jako lídr kandidátky hnutí ANO na téma řešení dopravních problémů tehdy odpověděl: „Můj recept je následující: Lepší koordinace oprav komunikací, kdy město musí prosazovat co nejkratší termíny doby výstavby, realizace prací na páteřních komunikacích 24 hodin a nejlépe v prázdninových nebo víkendových termínech…“

Předvolební online rozhovor naleznete ZDE

Řidiče v kolonách však vzájemné komunikační a organizační problémy veřejných institucí zajímají pramálo. Pro ně je důležitý pouze výsledek, kdy veřejná správa zde na ose stát – kraj – město nefungovala a průšvih s kumulací uzavírek se hasí až když je pozdě.

Peníze na centrum sháněla charita dva roky.
Peníze na vznik odlehčovacího centra sháněla charita dva roky

Každoroční zácpaKrajské město jako by každý rok pořádalo soutěž o co největší dopravní kolaps, který si způsobí.

Telegraficky:
Duben 2016 a kruhový objezd na 17. listopadu. Léto 2016 - přestavba tahu Hradec - Pardubice - Chrudim a objíždění všude možně i nemožně. K tomu rekonstrukce přednádraží.

Červenec 2017 rekonstrukce silnice mezi Starými Čívicemi a Popkovicemi a do toho stále i hlavního tahu Chrudim - Hradec. Otevírá se přednádraží, které ale kvůli novému uspořádání jízdních pruhů které už počítá s obchvaty, které ještě léta existovat nebudou, škrtí dopravu na klíčovém místě dodnes.