V mistrovství ve střelbě do vlastní nohy v disciplíně doprava se Pardubice pravidelně umisťují na jedničku s hvězdičkou. I nyní se totiž máme nač těšit. Měli jste pocit, že s rekonstrukcí silnice na Staré Hradiště a zároveň s křižovatkou u Dražkovic to nemůže být horší? Může.

Do 7. května má trvat částečná uzavírka u Dražkovic, která žene dopravu z jediného dosud funkčního obchvatu (spíše průtahu) Pardubic skrze již tak přetížené město. K tomu má ale přibýt ještě 16. dubna začít i uzavírka silnice I/2 mezi Starými Čívicemi.

Za tyto mnozí motoristé spílají městu, adresátem stížností by ale měl být Pardubický kraj – jde totiž o silnice, do jejichž oprav investuje stát a schvaluje to kraj. Tedy i plánování objízdných tras nespadá pod odbor dopravy města, které to ale ve finále odnáší.

„Nechci, aby to znělo jako výmluva, ale tato rekonstrukce je investicí státu prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a povoloval ji odbor dopravy Krajského úřadu Pardubického kraje. Město Pardubice se o akci dozvědělo až ve chvíli, kdy byla povolena,“ nechal se slyšet v prohlášení primátor Pardubic Martin Charvát. Jenže stačí toto vysvětlení?

Město a kraj nyní hledají společnou cestu, jak z šlamastyky ven. „Napříště budeme kraj žádat, aby i město Pardubice bylo účastníkem těchto správních řízení, který se může vyjadřovat k podmínkám. Mám informace, že tomuto návrhu kraj vyhoví,“ dodává primátor Pardubic Martin Charvát. Odpověď z krajského úřadu včera ale na náš dotaz nepřišla.

Slib už z roku 2014

Jistě logické i věcně správné řešení, které však už primátor jednou sliboval a to v září roku 2014. V předvolebním on-line rozhovoru pro Deník Martin Charvát jako lídr kandidátky hnutí ANO na téma řešení dopravních problémů tehdy odpověděl: „Můj recept je následující: Lepší koordinace oprav komunikací, kdy město musí prosazovat co nejkratší termíny doby výstavby, realizace prací na páteřních komunikacích 24 hodin a nejlépe v prázdninových nebo víkendových termínech…“

Předvolební online rozhovor naleznete ZDE

Řidiče v kolonách však vzájemné komunikační a organizační problémy veřejných institucí zajímají pramálo. Pro ně je důležitý pouze výsledek, kdy veřejná správa zde na ose stát – kraj – město nefungovala a průšvih s kumulací uzavírek se hasí až když je pozdě.

Každoroční zácpaKrajské město jako by každý rok pořádalo soutěž o co největší dopravní kolaps, který si způsobí.

Telegraficky:
Duben 2016 a kruhový objezd na 17. listopadu. Léto 2016 - přestavba tahu Hradec - Pardubice - Chrudim a objíždění všude možně i nemožně. K tomu rekonstrukce přednádraží.

Červenec 2017 rekonstrukce silnice mezi Starými Čívicemi a Popkovicemi a do toho stále i hlavního tahu Chrudim - Hradec. Otevírá se přednádraží, které ale kvůli novému uspořádání jízdních pruhů které už počítá s obchvaty, které ještě léta existovat nebudou, škrtí dopravu na klíčovém místě dodnes.