„Pořízené trolejbusy budou plně bezbariérové, vybaveny klimatizací interiéru a systémem rekuperačního brždění umožňujícím přeměňovat pohybovou energii trolejbusu zpět na elektřinu, namísto maření této energie v teplo, obvyklého u vozidel se spalovacím motorem a dříve i u trolejbusů," informovala náš Deník mluvčí pardubického dopravního podniku Jitka Malinská.

Nové trolejbusy částečně nahradí ty stávající, které 
z velké části ještě nejsou nízkopodlažní a nemají klimatizaci. V určité míře pak zastoupí i stávající naftové autobusy, a to v souvislosti se souběžně připravovanou výstavbou nových trolejbusových tratí do Ohrazenic a k Zámečku.

DOJDE K SNÍŽENÍ HLUKU

„Náhradou autobusů dojde ke snížení znečištění ovzduší ve městě. Protože současná vozidla na elektrický pohon jsou velmi tichá, dojde i ke snížení zatížení hlukem v místech, kterými trolejbusy v Pardubicích projíždějí," dodala Jitka Malinská. (dub)