Pořadatel jednoho z nejtěžších dostihů na světě, Velké pardubické steeplechase, by mohl mít už brzy kompletní vedení.
V pětičlenném představenstvu Dostihového spolku (DS) je totiž stále ještě jeden neobsazený post. O tom, kdo na toto místo nakonec usedne, by měli rozhodnout drobní akcionáři této společnosti, v níž má většinu město.

„Předpokládám, že současnou situaci bychom měli být schopni vyřešit už v pondělí 14. února na společném setkání zatím nekompletního představenstva a dozorčí rady. Určitě budeme respektovat vůli drobných akcionářů. Mělo by jít o odborníka na koňskou problematiku, protože ekonomů a manažerů už je teď v DS dost,“ konstatoval pardubický radní Jan Němec. Ten má v představenstvu Dostihového spolku reprezentovat zájmy města společně s primátorkou Štěpánkou Fraňkovou a jejím náměstkem Jiřím Rozinkem a je nejžhavějším kandidátem na post šéfa představenstva.

Všichni prý musí být na jedné lodi

„Představenstvo pracuje na určité strategii. Každému ze zaměstnanců DS dáme úkoly a budeme ho posuzovat podle toho, jak je dovede splnit. To bude platit pro všechny zaměstnance – včetně ředitele,“ prozradil Jan Němec.

„Je jasné, že všichni musíme být na jedné lodi. Koho uvidím, jak půjde na loď se sekerou, toho vyrazím,“ pravil rezolutně mladý politik, který se s největší pravděpodobností stane nástupcem dlouholetého šéfa představenstva Miroslava Petráně.

„Každý, kdo DS může něco přinést, je vítán. Pokud pan Petráň přijde s nabídkou, která bude pro tuto organizaci přínosná, můžeme se na spolupráci domluvit. Pan Petráň ostatně sám sebe prezentuje jako světového odborníka, takže, pokud je to pravda, nebude pro něj zcela jistě žádný problém přivést do DS nové partnery,“ sdělil Jan Němec.

Ten jednoznačně odmítl variantu, že by se DS rozšířil o další poradní orgán, což navrhovalo předchozí vedení.

Prezidium ani prezident nebude

„Na společnost, která zaměstnává šestnáct lidí a má obrat čtyřicet až pětačtyřicet milionů korun, je těch orgánů na můj vkus až dost. O žádném prezidiu či funkci prezidenta závodiště neuvažujeme,“ uvedl radní města Pardubic za TOP 09, který si vytkl za cíl narovnat vztahy DS s Dostihovým klubem (DK).
„DK je jedním z nejvýraznějších podporovatelů DS a podle toho se k němu také chceme chovat. Nehledě na to, že řada členů DK zároveň patří mezi drobné akcionáře DS,“ prohlásil Jan Němec.

„Musíme také projít všechny smlouvy, které DS uzavřel. Ke zvážení je i vypsání nových výběrových řízení na některé služby. Velkou slabost vidím například v cateringu. A to, že návštěvníci, kteří se chtějí občerstvit, sedí na plastových židlích, asi také není ideální,“ vyjádřil se člen představenstva DS.
„Závodiště musí být atraktivní, a to jak pro běžné návštěvníky, tak i pro VIP partnery. Pokud někomu nabízíme nějaký produkt, je třeba ho dobře zabalit. S tím souvisí též vzhled tribun a některých lóží,“ řekl Němec.

Dostihové závodiště se má více otevřít

Závodiště by se podle něj mělo více otevřít veřejnosti.
„Chystá se spousta akcí, které mají za úkol přilákat obyvatele i návštěvníky Pardubic. Závodiště se budeme snažit využít také pro rozvoj cestovního ruchu,“ podotkl radní města Pardubic.

„Nabízí se spojení s letištěm. Je třeba pracovat na tom, aby ti, co sem přiletí, hned neodjížděli do Prahy a jedinou přidanou hodnotou by bylo, že si nakoupí na blízké benzince,“ dodal nový člen představenstva DS. Ten je též členem představenstva společnosti East Bohemian Airport provozující civilní část letiště a komise Rady města Pardubic pro cestovní ruch.

„Ideální by bylo, kdyby turisté z letiště směřovali právě na dostihové závodiště, odtud třeba do Perníkové chaloupky nebo na Kunětickou horu, pardubický zámek, Pernštýnské náměstí a až pak odjeli do Prahy,“ uzavřel Jan Němec.