Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

'Dříve se používala jed a dýka, teď pomluvy'

Pardubice – ŠTAFETA K RADNICI - odpovídá Zdeněk Stránský ze sdružení Pernštejn.

30.9.2010
SDÍLEJ:

Zdeněk StránskýFoto: DENÍK/Luboš Jeníček

PROFIL KANDIDÁTA

Jméno a příjmení: Zdeněk Stránský
Datum a místo narození: 1. 5. 1955 v Hradci Králové
Rodinný stav: rozvedený
Nejvyšší ukončené vzdělání: vysokoškolské
Zaměstnání: lékař
Členství v politické straně: není členem žádné politické strany
Nejoblíbenější kniha a film: Baudolino od Umberta Eca a film Země zaslíbená režiséra Andrzeje Wajdy
Životní krédo: Život se skládá víc z povinností než práv.

Třináct politických uskupení a třináct kandidátů na primátora Pardubic.

O tom, komu post primátora připadne, samozřejmě rozhodnou voliči 15. a 16. října. Deník připravil pro své čtenáře projekt nazvaný Štafeta k radnici. Díky tomuto projektu budou mít čtenáři šanci poznat blíže lídry politických uskupení, kteří kandidují do pardubického zastupitelstva. A proč název Štafeta? Každý politik má totiž právo položit jednu otázku svému konkurentovi, který po něm bude Štafetu k radnici přebírat. Všechny ostatní otázky jsou stejné pro všechny lídry.

Po Janu Němcovi z TOP09 přebírá štafetu lídr sdružení Pernštejn Zdeněk Stránský.

Otázka Jana Němce: Nepřehodnotíte Vaše rozhodnutí kandidovat na radnici po odhalení zvláštních praktik v Domově pro seniory?
Dříve se v boji o moc užívaly jed a dýka, nyní pomluvy. Už to je pokrok, nemyslíte? Popis událostí najdete na www.hladovydum.cz a snad Vás to uklidní.

Byl byste pro přímou volbu starostů a primátorů? Proč?
V zásadě ano, ale to by znamenalo změnit celý zákon o obecním zřízení, tedy nově rozdělit pravomoci starosty a zastupitelstva. Bylo by to vhodné, protože občané činí starosty za všechno odpovědnými a na druhé straně starostové sami mají jen nevelké kompetence. V řadě vyspělých zemí přešli k přímé volbě starostů.

Jaké schopnosti předchozího primátora Jaroslava Demla byste chtěl mít?
Nevím, snad znalosti ze stavebnictví.

Kolik hodin týdně byste jako primátor pracoval pro město?
Už jsem tuto funkci vykonával a věnoval jsem tomu veškerý volný čas. Dobrý primátor musí využít každou příležitost k propagaci města, obyvatel a firem. Znamená to budovat síť kontaktů na všech úrovních. Přípravu rozhodnutí provádějí často řadoví úředníci a na nich záleží, jaké podklady pro rozhodnutí nadřízeným připraví. Je tedy nutné komunikovat také s nimi.

Jak relaxujete po náročném pracovním dni?
Procházkou se psem nebo v posilovně, kde si vyplavím endorfiny. Hodně mi také pomáhá studium právnické fakulty, navíc se člověk hodně věcí dozví a je to i praktické. Právo má stále větší význam a tak se jeho znalost velmi hodí, téměř každé rozhodnutí úřadů je výkon práva. Navíc v politice ve vyspělých zemích jsou hlavně právníci a pak lékaři.

Jak snášíte kritiku?
Vždycky se v klidu zamyslím, zda kritik nemá náhodou alespoň trochu pravdy a využiji toho ke zlepšení své práce. Kritika dává možnost nahlédnout na problém z jiné strany a mnohdy odstraní jistou formu profesionální slepoty a umožní najít optimálnější řešení. Obecně má být rozhodování v komunální politice kolektivní a za co nejširší účasti voličů, v programu strany Pernštejn počítáme s moderními formami zjišťování názorů občanů. To neznamená, že bychom opouštěli náš program. Nebudeme trávit čas studiem průzkumů veřejného mínění, odvaha přijmout rozhodnutí, která nebudou všemi přijímána bezvýhradně, nám nechybí.

Co vám chybí ke štěstí?
Každý má jinak nastavené hodnoty a za štěstí považuje něco jiného. Takže já bych uvítal ve světě méně chudoby a násilí.

Jakou část města máte nejraději?
To je těžká volba, asi historické centrum města. Konkurují mu ale břehy Chrudimky nebo slepá ramena Labe.

Co v Pardubicích postrádáte?
Dynamiku. Město už dlouho stojí na místě a vypadá to, že se nemůže hnout dopředu. Program Pernštejnu počítá s obnovením ztracené dynamiky. Chceme město učinit více sexy pro mladé lidi, aby neodcházeli jinam a zlepšilo se věkové složení obyvatelstva, jinak díky stárnoucí populaci budeme čelit ohromným sociálním a ekonomickým problémům už v nedaleké budoucnosti. Je zde značný, dosud nedostatečně nebo zcela nevyužívaný potenciál a nabízíme nástroje, jak ho využít. Takže postrádám pohyb dopředu, nějakou představu, jak má město vypadat a žít.

Jaký dopravní prostředek nejraději a nejčastěji používáte pro cesty po Pardubicích?
Většinou chodím pěšky. Postrádám dostatek pohybu, proto nevynechám žádnou příležitost k alespoň krátké procházce. Když jdete pěšky, všimnete si detailů, které by jinak unikly. Cyklistika mi vzhledem k dopravnímu provozu připadá dost nebezpečná.

Rozhovor s dalším kandidátem vyjde v pátečním Pardubickém deníku. Štafetu k radnici převezme kandidát Komunistické strany Čech a Moravy (KSČM ) Pavel Studnička.

(dub)

30.9.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Zhruba třetina praktických a dětských lékařů a ambulantních specialistů dnes neotevřela své ordinace na protest proti nedostatku financí a proti zavedení elektronického receptu od příštího ledna. K akci se připojila i asi šestina lékáren.

Stávkovali lékaři a někde i lékárny

Obsah kapes zadrženého dealera.

Jeden se schoval v popelnici, další byl drogový dealer

Komedie o manželských vztazích zavede diváky Z postele do postele

Pardubice – Východočeské divadlo v Pardubicích zařazuje do svého repertoáru komedii anglického dramatika Alana Ayckbourna s názvem Z postele do postele. Premiéry se uskuteční o nadcházejícím víkendu vždy od 19 hodin v Městském divadle.

Tendr na stavbu dálnice D35 k Vysokému Mýtu finišuje

Pardubicko - Z hlediska předvolební kampaně s křížkem po funuse, totiž v pátek v první den voleb otevře pardubické Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) obálky s nabídkami stavebních firem na stavbu prvních dvou úseků dálnice D35 z Opatovic nad Labem k Vysokému Mýtu.

Naši prvňáci ze Základní školy Dříteč

Pardubice - Každou středu pravidelně zveřejňujeme prvňáky z pardubického regionu.

Hasiči po nehodě chytali stovky litrů nafty

Ostřetín - Dopravní nehoda v Ostřetíně ohrožovala životní prostředí. Z nádrže nákladního vozu tekla nafta do potoka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení