„Skupina ČEZ upozorňuje všechny své zákazníky a odběratele elektrické energie na podvodnou kampaň na slevu. Několik případů bylo zaznamenáno v Pardubicích. Na existenci kampaně nás upozornili sami zákazníci,“ píše se v dopise, který přišel do redakce Pardubického deníku.
Operátoři prý lžou, že jsou z ČEZ
Mluvčí Skupiny ČEZ pro východní Čechy Jiří Kosina Pardubickému deníku řekl, že společnost Planeta group se sídlem v pardubické Jahnově ulici obvolává lidi a ptá se na jejich přesnou spotřebu elektřiny. „Její operátoři podvodně tvrdí, že jsou součásti Skupiny ČEZ a provádí průzkum spotřeby svých zákazníků. Dále jim pak tvrdí, že budou zařazeni do soutěže o možnost vyhrát poukaz na slevu na elektřinu,“ upřesnil Deníku Jiří Kosina.
Podle něj pak prý tito falešní operátoři volají zpět s tím, že zákazník byl vybrán a má se dostavit na určené místo, kde se koná předváděcí a prodejní akce domácích elektrospotřebičů. „Po absolvování této akce obdrží účastníci falešný certifikát na slevu elektrické energie až na dva a půl tisíce korun ročně,“ dodal mluvčí ČEZ pro východní Čechy.
Právě energetický gigant se chystá o celé záležitosti se společností Planeta group, s.r.o. v dohledné době pohovořit. „Nejdříve jsme chtěli na problém upozornit prostřednictvím médií naše zákazníky,“ uvedl Kosina. Podle něj prý ČEZ dokonce zvažuje i podání trestního oznámení.
„Tento krok se bude odvíjet od kontaktu se zmíněnou společností a také od posudku z našeho právního oddělení,“ prohlásil mluvčí.
Pardubickému deníku se podařilo kontaktovat i druhou stranu sporu. Společnost Planeta group si naopak žádného pochybení není vědoma. „My se v žádném případě nevydáváme za ČEZ. Nemáme s nimi nic společného a ani oni s námi. My pouze informujeme zákazníky o tom, co ČEZ nabízí. A tyto informace jsou běžně dostupné. Lidé totiž přesně ani nevědí, na co mají nárok, my se jim to tedy snažíme touto formou říci. Nejsem si vědom, že bychom dělali něco špatně,“ pravil Deníku jednatel společnosti Planeta group Miroslav Flídr. Zmíněná firma dodává zdravotní matrace, nádobí, roboty, plastová a hliníková okna. Podle internetových stránek se ovšem zabývá i autobusovou dopravou a telemarketingem.
Podle mluvčího ČEZ je však na celé věci špatné úplně všechno. „Podvod v tomto případě spočívá ve faktu, že náš zákazník je lákán na jakousi prodejní akci, kde mu je za účast předán certifikát na slevu na elektřinu od společnosti ČEZ, tedy na slevu, která není nijak domluvená a neexistuje. Za prvé se tedy jedná o to, že zákazník volá na naše call centrum a provolá tak nějaké prostředky, naši operátoři musí věnovat určitý čas vysvětlování, místo aby řešili například opravu nějaké poruchy. Za druhé se jedná o zákazníka, který se cítí být podveden a má negativní zážitek ve spojení s naší společností, byť rozhodně ne naší vinou. V neposlední řadě je náš zákazník lákán na akci za podmínek, které nejsou fér, operátorem, který lživě předstírá, že je součástí Skupiny ČEZ a je okrádán o čas, který by mohl také využít jinak,“ vysvětlil Jiří Kosina, proč se energetický gigant zlobí.