Zdroj: Youtube

"Rekonstrukce trati z Pardubic do Stéblové běží naplno. V Rosicích nad Labem již byly odstraněny staré koleje, což umožňuje výstavbu nových, bezbariérových přístupových nástupišť. Připravuje se také přesun nedalekého železničního mostu přes Labe do provizorní polohy blížící se silnici," uvedl na Twitteru Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železnic.

Modernizace trati z Pardubic do Hradce Králové tak pokračuje. Stavba zajistí zdvoukolejnění úseku mezi Pardubicemi a Stéblovou, kde vyroste nová vlaková zastávka Stéblová obec. Hlavně ale bude odstraněnoúzké hrdlo na celé trase, jednokolejný most přes Labe u Rosic, kde se dnes kříží hned čtyři směry vlakové dopravy a kapacitně proto nedostačuje.

O dokončení zdvoukolejnění trati mezi Hradcem a Pardubicemi jsme psali zde:

Modernizace se navíc dočká také nádraží v Rosicích nad Labem, kde vzniknou nová nástupiště a podchod, který se napojí na stávající podchod vedoucí pod silnicí na Hradec Králové.
VIDEO, VIZUALIZACE: Druhá kolej z Pardubic do Hradce roste, i s novými stanicemi

Rozsáhlá modernizace za 2,7 miliardy korun, jež začala na jaře, má být hotová na konci roku 2023. Výluka na trati potrvá do listopadu. Nová dvoukolejná trať bude osazena novým zabezpečovacím a sdělovacím zařízení. Po dokončení vznikne souvislý dvoukolejný úsek mezi Pardubicemi a Opatovicemi nad Labem.

"Letos začínáme úpravou kolejiště ve stanici Rosice nad Labem tak, abychom zvládli výlukový provoz. Letos je také naplánováno přesunutí stávajícího jednokolejného mostu přes Labe do provizorní polohy. Na jeho místě následně vybudujeme nový dvoukolejný,“ popsal už dříve harmonogram Jan Mitlöhner, projektový manažer firmy Skanska, která tento úsek vybuduje.

Právě zdvoukolejnění trati mezi dvěma krajskými městy je hlavním cílem stavby. Vlaky mezi Hradcem a Pardubicemi tak budou moci jezdit rychleji a plynuleji, jelikož se nebudou muset ve stanicích pouštět. Druhá kolej bude kopírovat tu stávající, problém však nastává v Pardubicích u mostu přes Labe, který nelze rozšířit. Investor, kterým je Správa železnic, tak musí nechat vybudovat nový obloukový dvoukolejný most. Podél trati přibudou také protihlukové stěny.