V roce 2020 Správa železnic začala s modernizací celého železničního uzlu. Stavba za 5,6 miliardy korun zatím přinesla rekonstrukci kolejišť i nové peróny. Hotové už jsou první a druhé nástupiště. Na nádraží v budoucnosti navíc přibude i páté nástupiště a opraví se hlavní budova. Stavbaři na něm pracují už více než rok.

Stále pokračuje rozsáhlá modernizace celého železničního uzlu. V budoucnu přibude i nová lávka směrem na Duklu. „Modernizován bude železniční svršek a spodek, stávající nástupiště včetně výstavby nového ostrovního nástupiště v liché části kolejiště a k němu budou prodlouženy oba podchody pro cestující,“ informovala Eurovia, která je zhotovitelem stavby.

Psali jsme dříve:

Vlaky se na tento úsek vrátí, ale dělníci nezmizí. Modernizace tratí kolem Pardubic bude pokračovat.
Výluka na trati z Pardubic do Chrudimi končí. Zpřístupní se i moderní nástupiště

„Cíl modernizace celého železničního uzlu Pardubice jsou zejména zvýšení traťové rychlosti při průjezdu uzlem až na 160 kilometrů v hodině,“ uvedla Správa železnic. Rozsáhlá modernizace začala v září 2020, stavební práce jsou plánovány do konce roku 2023.