Galerie Gong stále hledá nové prostory, do kterých by se mohla přemístit. Majitelé galerie před časem požádali o pomoc i město, které příslibilo, že se pokusí přes Městský rozvojový fond (MRF) galerii vyhovět. „Jedním z důvodů hledání nových prostor je zejména úmysl města prodat pasáž s přilehlým domem, kde v současné době sídlí galerie, a následná rekonstrukce,“ uvedla galeristka Klára Spolková.
„MRF zatím žádný vhodný prostor nevybral. Gong je ale unikátní zařízení a myslím, že by tato galerie měla v Pardubicích zůstat,“ řekl primátor Pardubic Jaroslav Deml.

Stávající prostory v prvním patře domu čp. 450 na třídě Míru jsou navíc pro Gong nevyhovující. „V současných prostorách galerie není dostatečný depozitář, takže máme pouze omezené možnosti skladovat umělecká díla,“ konstatovala Klára Spolková.

V souvislosti s hledáním nového umístění prodejní galerie se objevily i kritické hlasy, podle kterých by město nemělo podporovat komerční galerii. „Není pravda, že bychom Gong nějak podporovali a ani do budoucna se k tomu nechystáme. My jsme pouze vyšli vstříc žádosti o pomoc s hledáním nových prostor,“ vysvětlil primátor.

Podle majitelů galerie jim vedení města s pomocí MRF vytypovalo dvě místa, která by pro Gong připadala v úvahu – stávající Music Stop na třídě Míru nebo prodejnu na Palackého, kde nyní sídlí knihkupectví. To se na druhou stranu nelíbí současným nájemcům. „Obchody se zde neustále střídaly, nikdo tady nevydržel. A v okamžiku, kdy vznikla fungující prodejna, tak se sem chce dostat Gong,“ uvedla Zdena Petrová z knihkupectví Papyrus.

„Jenže knihkupectví je v Pardubicích minimálně šestnáct, zatímco galerie podobná Gongu je tu pouze jedna. Naše galerie je pro město přínosem. Která z galerií uspořádala více než 130 autorských výstav a která spolupracuje s více než 170 autory?,“ upozornila Klára Spolková.
Podle primátora se ale současní nájemci nemusí bát. „Není důvod, aby MRF s knihkupectvím na Palackého třídě nájemní smlouvu rozvázal. Nechceme situaci Gongu řešit na úkor jiných podnikatelů,“ dodal Deml.

(Lukáš Dubský)