Medlešická spojka, která by zrychlila cestu vlakem z Pardubic do Chrudimi, se pravděpodobně nikdy nepostaví. Komise ministerstva dopravy ji již před časem odmítla jako neekonomickou. Ukázalo se ale, že možnost zrychlit železniční dopravu stále je. Existují totiž tři různé alternativy, které by byly o poznání levnější než plánovaná spojka.

„Tyto alternativy jsou zatím jen na úrovni studie. Chci se ale bezodkladně zasadit o to, aby se na těchto variantách začalo pracovat," uvedl pardubický poslanec Martin Kolovratník (ANO).

Všechny tři alternativy by z větší části využívaly současnou železniční infrastrukturu. První počítá s tím, že by vlaky do Chrudimi stále jezdily přes Rosice nad Labem, ale byl by tam pro ně zbudován zvláštní perón, který by umožnil rychlý průjezd. Nyní tam často musí čekat, jelikož se tam střetávají s vlaky do a z Hradce Králové.

Pod povrch

Druhá alternativa počítá s tím, že by osobní vlaky vyrazily po třetí koleji ve směru na Prahu a někde u Svítkova by se stočily na Chrudim. Došlo by tam k zahloubení dopravy a vlaky by na povrch opět vyjely někam kolem pardubického letiště. „Nejreálnější mi ale připadá třetí alternativa. Ta počítá s tím, že by vlaky na Chrudim odjížděly ze současného čtvrtého, případně nového pátého nástupiště. Hned po odjezdu z nádraží by se stočily směrem ke stávající zastávce Závodiště," vysvětlil Martin Kolovratník.