Vedení krajského města se chce tento týden sejít se zástupci Ředitelství silnic a dálnic a Správy a údržby silnic, aby si vyjasnilo, jaké budou v nejbližší době priority při řešení dopravní problematiky Pardubic.

Jaké projekty bude radnice preferovat?

„Musíme si zodpovědně odpovědět na otázku, jaké projekty budeme preferovat,“ uvedl náměstek pardubické primátorky Martin Bílek ze Sdružení pro Pardubice.

„Věříme, že se nám podaří získat finanční prostředky ze švýcarských fondů na rekonstrukci přednádraží. Pokud bychom na ně nedosáhli, byl by jeden problém vyřešen, ale to by samozřejmě byla velká škoda a doufám, že k tomu nedojde,“ řekl Martin Bílek.

„V dohledné době by se měla začít opravovat také silnice u bývalé Hypernovy,“ pokračoval náměstek pardubické primátorky, podle něhož je aktuálně ve hře rovněž zavedení dopravy na náměstí Republiky pod zem.

„Tunel je stále ve hře. Podle mého názoru je to tak ambiciózní a přínosný projekt, že bychom měli využít všechny možnosti k tomu, aby se mohl v brzké době realizovat,“ podotkl Martin Bílek.

„Samozřejmě je ke zvážení, jestli se současně pouštět do třech velmi náročných projektů, které výrazně ovlivní dopravní situaci v Pardubicích,“ sdělil náměstek primátorky. „Logicky se nabízí otázka, zda je lepší variantou mít jeden velký dopravní problém kratší dobu nebo mít menší dopravní problém delší dobu. Osobně bych byl spíše pro to, aby vznikl jeden větší dopravní problém pro jednu sezonu než ho prodlužovat třeba na dva roky,“ podotkl Martin Bílek. „Je to však čistě můj soukromý názor. Na vedení města jsme se o tom zatím nebavili,“ upozornil náměstek primátorky.

Teprve na začátku pomyslného závodu

„Jsme teprve na začátku pomyslného závodu. Momentálně zaklekáme do startovních bloků,“ doplnil.

„Pokud bychom se rozhodli pro všechny tři projekty současně, můžeme využít různých objížděk a dopravních značení. Pochopitelně by to byly velké komplikace, ale já bych se jich tolik nebál. Když se například opravoval Wonkův most, také se před touto akcí tvrdilo, že se Pardubice dopravně zhroutí. Tehdy mi ale z pohledu běžného motoristy přišlo, že se vlastně nic zásadního nestalo,“ vysvětlil.

„Samozřejmě by se tyto akce musely uskutečnit za částečného provozu. Není možné, aby došlo k úplnému uzavření těchto komunikací,“ pravil.

„Jestliže se rozhodneme realizovat tunel na náměstí Republiky, měla by na tuto akci logicky navazovat i rekonstrukce třídy Míru. U ní je otázka, k jaké variantě se přikloníme – zda budeme pro čistou pěší zónu nebo pro možnost, kterou upřednostňuje většina tamních obchodníků, že je potřeba pouze opravit zdejší komunikaci a nic víc. Je to samozřejmě i otázka peněz, ale myslím, že po dvaceti letech bychom měli konečně najít finanční prostředky, abychom dali dohromady i třídu Míru. Ale to se bavíme zhruba o roce 2014,“ uzavřel.