Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Je dálnice D11 až do Trutnova skutečně nutná?

Východní Čechy - Dohoda ministerstva dopravy s farmářkou Havránkovou po 17 letech umožní konečně do dvou let dostavět dálnici do Hradce Králové

7.6.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Karel Pech

S křížkem po funusu, ale přece. Vláda si připsala důležitý politický bod, když se ministr dopravy po 17 letech tahanic konečně dohodl s farmářkou Ludmilou Havránkovou, která odmítala prodat pole pro dostavbu necelých tří kilometrů dálnice D11 do Hradce Králové.

Až taková výhra to přitom není. Od předloňského listopadu mohou auta do krajského města přijet po dálnici z druhé strany, od Opatovic nad Labem, kde byla zprovozněna krátká spojka k již téměř hotovému čtyřpruhu na „Hradubické“. Dostavbu původní D11 na hradeckou křižovatku u Kuklen tak uvítá především tranzit pokračující na Náchod a do Polska. Cestu si však urychlí jen o pár minut. Pokračování D11 na Jaroměř je totiž kvůli nedostatku peněz v nedohlednu.

„Nejsou peníze ani na pozastavené silniční stavby, natož připravované. Ohroženy jsou i projekty spolufinancované EU. Určitě však najdeme miliardu a půl potřebnou na dostavbu aspoň do Kuklen, když už jsme o ni bojovali skoro 17 let,“ uvedl včera mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský. Nic na tom nemění, že na trase k Jaroměři už je příprava dosti daleko, vykoupena je většina pozemků. Současná státovka je tu přitom zoufale ucpaná.

Otázkou je však nutnost pokračování autostrády z Jaroměře na Trutnov a Královec, kde se má výhledově napojit na polskou S3 do Štětína, jejíž realizace byla taktéž odložena. Hustota provozu na stávající státovce totiž vekokokapacitní náhradu nijak nepotřebuje. Mnohem více by obyvatelé Náchoda a Jaroměře, kudy tranzit do Polska směřuje nyní, uvítali léta slibovanou realizaci obchvatů. V době rozpočtových škrtů by navíc vyšly mnohonásobně levněji než poloprázdný čtyřpruh k našemu severnímu sousedovi. Vzhledem k nevýhodnému trasování polské S3 navíc panuje obava, že velká část kamionů by i poté jezdila raději přes ucpaný Náchod.

S tím však nesouhlasí vedle dálniční lobby ani vedení Královéhradeckého kraje, které tlačí na urychlené pokračování D11 (resp. od Jaroměře R11) do Trutnova.

„Nutnost stavět dálnici dál deklarovalo v nedávném memorandu patnáct starostů největších měst našeho kraje,“ podotkl hradecký hejt〜man Lubomír Franc.

Autor: Kamil Dubský

7.6.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Velká pardubická 2017.

Na závodišti bude síň slávy

Ilustrační foto

Mistři světa! Zlato z Tuniska má i Rosůlek

Proměnu z ruiny na národní památku připomene koncert

Pardubice - Dílo, které rod Pernštejnů vybudoval jako výkladní skříň a své mocenské centrum, doputovalo do druhé poloviny 20. století jako ruina.

Okresní přebor: Fotbalová Křičeň si nedělala velkou hlavu

Pardubice - Dalšími zápasy pokračovaly o víkendu okresní fotbalové soutěže. Ve šlágru kola vedoucí celek okresního přeboru druhé Ostřešany absolutně nešetřil.

Chystáme on-line: Kolovratník bude odpovídat čtenářům

Pardubice - Poslanec a lídr krajské kandidátky hnutí ANO pro volby do Poslanecké  sněmovny Parlamentu ČR Martin Kolovratník bude čtenářům Deníku ve středu od 10 hodin k dispozici v on-line rozhovoru.

Stotisící návštěvník Východočeského divadla je „za dveřmi“

Pardubice – Východočeské divadlo včera oznámilo, že v nejbližších dnech očekává příchod letošního stotisícího diváka. Jubilejním návštěvníkem, který získá předplatné a hodinky, se může stát kdokoli, do celkového počtu diváků se vedle volně prodaných vstupenek započítávají i abonentky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení