„Dříve děti nejčastěji chtěly to, co viděly v televizní reklamě, a díky tomu se taková hračka pak stávala hitem. Dnes už je ale reklam tolik, že se mezi ně pozornost dětí velmi lehce rozmělní a žádná hračka příliš nevyčnívá. Jinými slovy se prodává všechno,“ říká Zdeněk Švec – vedoucí hračkářsví v Přelouči.

Některé hračky jsou však přeci jen o něco oblíbenější. „Již tradičně se dobře prodává všechno, co se týká Spidermana. I svítící medvídek jde stále velmi dobře na odbyt,“ dodává Švec.

V současnosti už klesá zájem o hračky s tematikou Harryho Pottera či Pána prstenů. Naopak poměrně značné oblibě se aktuálně těší vše, co souvisí s Piráty z Karibiku, Shrekem, nebo již zmíněným Spidermanem. Dalším dobře prodávaným zbožím v hračkárnách je také to, které si s postupem času vypracovalo dobré jméno a proniklo do podvědomí dětí o něco hlouběji.

U chlapců se do této skupiny řadí například auta na ovládání, stavebnice Lego, či pomalu se vracející stavebnice Merkur. U dívek jsou stále oblíbeným zbožím panenky a s nimi související vybavení.

Lidé také stále víc důvěřují alternativním způsobům nakupování, z nichž největší oblibě se těší nakupování po internetu.