Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jízdní neřád aneb Když se řád v kraji vymkne kontrole

Pardubice - Krajský zastupitel Petr Tupec: Cestující si po tzv. optimalizaci připadali místy jako opaření

18.1.2012 2
SDÍLEJ:

Hornojelenský starosta Petr Tupec (vlevo)Foto: DENÍK/Luboš Jeníček

Nové jízdní řády ve veřejné dopravě jako součást rodícího se integrovaného dopravního systému Pardubického kraje vstoupily v platnost úderem neděle 11. prosince 2011.

Podpásový úder

Že to byl úder tvrdý, leckdy podpásový, o tom se mohli přesvědčit na vlastní kůži mnozí cestující.

O nových jízdních řádech bylo napsáno nespočet příspěvků, bohužel v naprosté většině negativních.

Čemu přiřknout zvýšený zájem o toto téma, nebude tak těžké rozluštit.

V podstatě je možné autory článků rozdělit do dvou skupin. Tou první jsou bezesporu všudypřítomní politici, kteří registrují blížící se volby do krajských lavic jako příležitost vyniknout, a tou druhou jsou pak ti skuteční, živí uživatelé veřejné dopravy, kterým se těmito novotami zkomplikoval denní režim.

Jako starosta města, krajský zastupitel a předseda výboru pro dopravu a dopravní obslužnost bezesporu a automaticky spadám do té první jmenované skupiny.

Jenže mne starosti a trápení lidí nenechávají klidným a myslím si, že starosta by se měl starat zejména o starosti většiny. Z vlastní zkušenosti vím, že nespokojení lidé nepůjdou za panem náměstkem hejtmana Janem Tichým, půjdou spílat svému starostovi.

Optimalizace?

Úvodem je nutné říci, že samotná myšlenka optimalizace veřejné dopravy v kraji, která byla představena členům dopravního výboru, je velmi potřebná a její koncept se jevil pozitivně a optimisticky.

Sami všichni dobře víme, že je nutné se občas obrátit, ohlédnout se za sebe a provést jakousi revizi učiněných kroků a získat tak zpětnou vazbu dosažených výsledků.

Cílem optimalizace byla po více jak deseti letech revize vytíženosti dopravních linek jak vlakové, tak i autobusové dopravy. Dále pak logické vytvoření páteřní vlakové dopravy a na ní navazující síť autobusových spojů. Zkvalitnění přepravních možností pro školní a studující mládež, dojíždějící pracující a v neposlední řadě kvalitnější dopravní obslužnost z důvodu pobídky v oblasti cestovního ruchu, kde Pardubickému kraji patří stále poslední příčky, co se návštěvnosti týče.

Jelikož peníze hrají velmi významný podíl i v optimalizaci veřejné dopravy, mělo být dosaženo lepší a kvalitnější dopravy bez nároku na vyšší plnění v rámci výdajů rozpočtu Pardubického kraje.

Není zde nic, s čím by se nedalo nesouhlasit.

Byli jsme ujištěni, že všechny připomínky budou řádně projednány a nedojde k dopravní diskriminaci žádné lokality v našem kraji.

Je pravdou, že náměstek hejtmana Pardubického kraje pro dopravu, dopravní obslužnost a investice pan Jan Tichý objížděl jednotlivé regiony a projednával s nimi změny jízdních řádů, to se popřít nedá. Ostatně, on s touto myšlenkou přišel a nese za ni plnou zodpovědnost.

Zásadní pochybení

Zásadní pochybení vidím především v rozložení investic a v celkovém podílu zájmu a důležitosti, který kraj a jím vybraná firma připsaly železniční dopravě.

Nerozumím tomu, proč byl kladen tak velký důraz a použity tak vysoké finanční prostředky na nové polepy regionálních vlaků a s tím i spojenou soutěžní anketu, která byla „v rámci úspor“ vytištěna v nepřeberném množství v nejlepší kvalitě.

Ve výsledku ovšem zůstávaly na nádražích boxy s anketními lístky téměř plné.

Změny sdělit včas!

Jsem přesvědčen, že by pro veřejnost bylo prospěšnější seznámit občany a cestující s plánovanými novými jízdními řády s předstihem a reagovat na jejich připomínky ještě před finální realizací.

Neměla proběhnout pouze jednání se zástupci samospráv, měla být vedena každodenní komunikace s cestujícími občany.

Bylo žádoucí provést dotazy směrem k základním a středním školám, odborným učilištím a také významným regionálním zaměstnavatelům, jaké jsou jejich potřeby na dopravní obslužnost.

Chybou bylo sledovat jen a pouze stav obsazenosti spojů, který platil do 10. prosince roku 2011.

Prostě měli všichni odpovědní vzít rozum do hrsti, sestoupit z modelových teoretických výšin svého křesla na zem, mezi normální lidi.

Chtělo to jen se oprostit od nabubřelosti a vnímat život takový, jaký je.

Vždyť v době informačních technologií není problém sledovat v podstatě stále se opakující cestovní proudy a z toho modelově navrhnout optimální vazby a tím i uspokojit potřeby.

„Úvěrová anketa“?

Možná, kdyby došlo k využití finančních prostředků použitých na anketu ke stavu komunikací v kraji s cílem vzít si miliardový úvěr právě na detailnější průzkum potřeb občanů v oblasti veřejné dopravy, mohlo by se hovořit o efektivnějším způsobu ankety a efektivnějším využitím financí Pardubického kraje.

Ostatně u té „úvěrové ankety“ se dalo s jistotou předpokládat, že veřejnost bude se současným stavem silnic nespokojená.

Každý dobrý hospodář by ale měl stav svého nebo svěřeného majetku znát a vědět, jak s disponibilními veřejnými zdroji tento stav napravit.

Ptát se veřejnosti lze pak považovat za alibismus, nepředpokládám neschopnost.

Čínské přísloví praví: „Peníze jsou jako sníh, na který se lije horká voda.“

Já připojuji: „Lijme ji tedy s rozumem!“, možná ještě dodatek: „Horká voda by měla zahřát, nikoliv opařit.“ A cestující si jako opaření připadali, víte, pane náměstku Tichý?

Petr Tupec, krajský zastupitel,starosta Horního Jelení, ODS

18.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z utkání hokejové extraligy Pardubice – Zlín (4:3 po prodloužení).
14

Treille trefil v prodloužení dva body pro Dynamo

Úderem páteční druhé hodiny odpoledne se otevřely volební místnosti pro volby do Poslanecké sněmovny.
5

Ve volebních místnostech v Pardubicích bylo v pátek odpoledne plno

Pardubická kapela Trdlo oslaví 35 let se stejně starými Kameloty

Pardubice – Nejen volbami jest člověk živ. Místo sledování volebních výsledků tak může v sobotu večer zajít například do pardubického hudebního klubu Žlutý pes na Cihelně, kde oslaví 35 let existence pardubická kapela Trdlo, mimo jiné vítězka Porty 1997.

V Pardubické nemocnici chtěla volit asi třicítka pacientů

Pardubice - Lidé, kteří jsou v den voleb hospitalizovaní v Pardubické nemocnici, o svou šanci nepřišli. Mohli totiž volit do přenosné urny. Zájem o volby projevilo zhruba třicet pacientů z jedenácti oddělení. Zástupci volební komise z okrsku Pardubičky přišli s přenosnou urnou dnes (pátek), ale mezi lůžka se vypraví i zítra, aby umožnili zájemcům vhodit do urny obálku s hlasem.

Nejtvrdší bojovníci se utkají v aréně. Budou mezi nimi i ženy

Pardubice – Pardubická Tipsport arena nebude v sobotu patřit hokeji, ba ani basketbalu, ale nejtvrdšími bojovému sportu MMA (smíšeným bojovým uměním).

AKTUALIZUJEME

Volební místnosti se otevřely. V Pardubicích došlo k incidentu kvůli agitaci

Pardubický kraj - V pátek a v sobotu mají lidé možnost jasně se vyjádřit k budoucnosti Česka. Od 14 hodin, kdy začaly volby do Poslanecké sněmovny PČR, jsou otevřené volební místnosti a voliči až do sobotního odpoledne mohou rozhodovat, kdo zemi v následujících čtyřech letech povede. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení