VYBRAT REGION
Zavřít mapu

K rozvoji letiště poslouží peníze z evropských fondů

Pardubice - Pokud bychom o nízkonákladovou leteckou dopravu stáli, museli bychom na ni finančně přispívat, říká náměstek primátora Krejčíř.

10.3.2010 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Aleš Machálek

Ačkoliv se sociální demokraté s politiky ODS shodnou jen v máločem, v jednom jsou i tyto rozhádané strany zajedno. K rozvoji pardubického letiště je podle nich potřeba využít peníze z evropských fondů.

„Nemůžeme spoléhat na to, že by do rozvoje letiště vložil peníze nějaký soukromý investor. Smlouva s armádou, kterou by musel uzavřít, by totiž měla jednoroční výpovědní lhůtu. Případný investor by tedy musel jít do rizika, že Armáda ČR změní strategii a smlouvu vypoví. Proto je nutné využít peněz z Evropské unie,“ vysvětlil náměstek hejtmana Pardubického kraje Jan Tichý (ČSSD).

Podobně hovoří i náměstek primátora Pardubic Alexandr Krejčíř (ODS). „Chtěli jsme vystavět na letišti nový terminál, ale tento projekt odkládáme na ,lepší časy’. Současný terminál je totiž schopen pojmout kolem 200 tisíc lidí. Důležitější budou investice do infrastruktury letiště. A do té chceme investovat právě z evropských peněz,“ pravil Alexandr Krejčíř.

Problémem East Bohemian Airport v současné době je úbytek ruské klientely. Důvodem může být nejen hospodářská krize, ale také otevření letiště v Karlových Varech.

„Letiště prošlo procesem posuzování vlivu na životní prostředí, kde byl počet přepravených cestujících nastaven na 250 tisíc lidí. S tím si na takových deset až patnáct let vystačíme. Bylo by dobré soustředit se na ziskovou nákladní dopravu, ale je tam problém, že letiště je velmi blízko zastavěné oblasti a nákladní letadla jsou hlučnější než ta v osobní dopravě,“ navrhl Jan Tichý.

Jednou z možností, jak navýšit počet přepravených osob, by mohlo být také přilákání některé nízkonákladové letecké společnosti. Problémem je, že by na takové lety muselo město doplácet.

„Bylo by hezké, kdyby zde létaly linky do velkoměst, jako je Paříž nebo Londýn. Nízkonákladové společnosti jsou ovšem postavené na tom, že platí jen velmi nízké letištní poplatky a ty jsou příliš nízké i na regionální letiště. Pokud bychom o tento typ letecké dopravy stáli, museli bychom na něj finančně přispívat, podobně jako na městskou hromadnou dopravu,“ podotkl Alexandr Krejčíř.

Lukáš Dubský

10.3.2010 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Po sestupu přichází rána kladivem do hlavy...

Peníze. Ilustrační foto.

Krajská muzea a galerie nakoupí díla za více než pět milionů korun

Reprízu finále rozsekly až nájezdy. Radoval se mistr

Přelouč – Návrat v čase… Přesněji řečeno do finálového dne 31. ročníku Přeloučské hokejbalové ligy. V souboji o zlato Cepy zdolaly Kenyu a třetí místo braly Břehy.

Řehounek rezignuje na post náměstka

Pardubice – Jan Řehounek (ANO) se rozhodl rezignovat na pozici náměstka primátora, aby se mohl naplno věnovat funkci poslance.

Pardubičky? Obrana jako řešeto. Jinak vše při starém

/FOTBALOVÁ HODNOCENÍ/ Evergreen. Význam tohoto cizího slova zní takto: stará, stále populární a oblíbená písnička. Jenže v případě SK Pardubičky se jedná sice o stálou, ovšem nepopulární písničku. Stejně jako v předchozích letech, a je jedno jestli v krajském přeboru nebo nynější I. A třídě okupuje příčky ve spodní polovině tabulky.

Listopad je třetím nejlepším měsícem v historii pardubického letiště

Pardubice – Listopad 2017 byl třetím neúspěšnějším měsícem v historii pardubického letiště.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT