„Patrně tento týden by měla být s provozovatelem podepsána nájemní smlouva," sdělil Jan Andrlík, šéf společnosti East Bohemian Airport (EBA), která provozuje civilní část pardubického letiště.
„Doladíme nájemní smlouvu, ještě ji musíme projednat. Úpravy interiéru si zaplatí nájemce sám," upřesnil Andrlík.

Podnikatel Martin Kindernay provozoval muzeum letectví v Kuněticích u Pardubic. Zhruba po dvou letech zjistil, že lepší by bylo jej přemístit do krajského města, kde bude mít více návštěvníků. Část historických replik letadel ovšem v Kuněticích zůstane pro vyhlídkové lety.

Chtějí nová letadla

„Když jsme se tehdy rozhodovali o lokalitě, mysleli jsme, že  během výletu na Kunětickou horu lidé přijedou i k nám. Ale jezdí spíše rovnou na zvířátka u hradu. Na letišti je hodně cestujících, kteří čekají na letadlo a mají spoustu času," sdělil  Martin Kindernay.
V muzeu by mělo být zpočátku pět historických letadel včetně Blériotu prvního českého aviatika Jana Kašpara a prvního letadla těžšího než vzduch, který zkonstruovali bratři Wrightové.

„Z každé vstupenky se bude investovat do nových letadel. Chceme postavit další Kašparova letadla. Bude tam i projekční plocha, kde budeme promítat film o Janu Kašparovi nebo expozice fotografií a dokumentů," uvedl Martin Kindernay.

Na vlastní náklady

Budoucí provozovatelé muzea nyní musí na vlastní náklady upravit prostory budovy, než letadla přestěhují z Kunětic do Pardubic.
„Jen pro příklad – rozpětí křídel našich letadel je 2, 5 metru, kdežto dveře do objektu jsou užší, a tak bude pochopitelně nutné je rozšířit," upřesnil informace Martin Kindernay.