Na křižovatce ulic Hlaváčova a Palackého musí dělníci vyměnit nejen asfalt, ale i celé podloží. Výběrové řízení vyhrála firma, která nabídla nejkratší možnou dobu rekonstrukce. Metrostav, který opravu provádí, ji zrealizuje za 8,8 milionů korun bez DPH. Za 43 dní, kdy budou dělnici pracovat dvanáct hodin denně i o víkendech a svátcích, musí stihnout vyfrézovat asfalt a položit nové povrchy, včetně nového dopravního značení.

„Úprava povrchu vozovky už nesnesla odkladu. Je nutno vyměnit i podloží, tady jdeme do hloubky 70 centimetrů a děláme de facto novou konstrukci silnice,“ sdělil šéf krajského Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Bohumil Vebr. Na silnici totiž byly už patrné trhliny, hrboly a plošná deformace.

Nepovedený lup rumu
Velká rumová loupež se muži z Pardubic nezdařila ani napodruhé. Láhve cinkaly

Dělníci i těžká technika si musejí poradit s tím, že pracují pod napětím. „Specifikum této stavby je, že pracujeme pod trakcí pro městské trolejbusy, takže speciální technologie budeme muset použít například při přepravě asfaltové směsi,“ informoval Richard Rakouš z firmy Metrostav Infrastructure.

Křižovatka se sice opravuje za provozu, ale hned první den dopravu v Pardubicích zkomplikovala. Usměrňovat řidiče i dopravu na vytížené křižovatce, která je nyní svedena do jednoho jízdního pruhu, pomáhala i policie. Jedná se o úsek od odbočky k autobusovému nádraží zhruba k bývalé čerpací stanici.

„Pokud můžete, vyhněte se nádraží,“ upozorňovali hned ráno řidiči na sociálních sítích.

„Kolony už jsou všude. Příjezd od Parama přes kruháč u Lidlu je zoufalý,“ hlásil další řidič z Pardubic. Šoféři mohou zkusit město projet kolem zimního stadionu a Zelené brány, ale i tam se očekávají kolony.

Během oprav proběhne kromě vyfrézování asfaltových vrstev a pokládky nových, také obnova vodorovného a svislého dopravního značení.Během oprav proběhne kromě vyfrézování asfaltových vrstev a pokládky nových, také obnova vodorovného a svislého dopravního značení.Zdroj: ŘSD

Hluk na stavbě utichne v období od 2. července do 11. července, kdy dojde k uzávěrce nedaleké ulice 17. listopadu. „Zkoordinovat na silnicích různých majetkových správců jednotlivé opravy je problematické. Tato stavba se přeruší, protože zároveň bude docházet k železniční stavbě na 17. listopadu. V té době práce nebudou probíhat,“ doplnil Vebr.

Další omezení

Pardubické řidiče čekají nelehké časy, ve městě se totiž chystají další uzavírky a omezení. Od 11. července do konce měsíce stavbaři zcela uzavřou ulici Hlaváčova směrem k rychlodráze. Tam silničáři opraví vrchní asfaltové vrstvy na zhruba 113 metrech.

Budovaný obchvat Dašic bude jedním z přivaděčů D35 a ulehčí dopravě v dvoutisícovém městečku.
MAPA: Obchvat i přivaděč k dálnici. Obyvatelé Dašic se po letech zbaví kamionů

Začátek letních prázdnin bude ve znamení uzavření podjezdu na ulici 17. listopadu, kde bude Správa železnic demolovat starý most.

Na další komplikace řidiči narazí na mostě kapitána Bartoše, kam už teď nesmí vozidla nad 7,5 tuny. Provoz byl kvůli zjištěným závadám na mostě omezen v pátek 10. června. Starý most, který vede přes Labe, je ve špatném technickém stavu už několik let. „Na most mohou vjíždět pouze vozidla do hmotnosti 7,5 tuny, s výjimkou vozů MHD, Služeb města Pardubic a integrovaného záchranného systému,“ informovala mluvčí města Nataša Hradní.

Město bylo navíc nuceno zrušit plánovanou vyjížďku na bruslích, která se měla uskutečnit už tuto neděli. „Vzhledem ke komplikované dopravní situaci v centru Pardubic město ruší červnovou akci Pardubice na bruslích,“ uzavřela Nataša Hradní.