Radnice chce v nejbližší době vybrat společnost, která se o takzvaný bikesharing postará. Vedení města však nechce podle svých slov sdílená kola dotovat, přesto chce cyklistům umožnit půjčit si je na prvních deset minut zdarma.

Při nepříliš veliké rozloze Pardubic a jejich příznivému terénu však většině cyklistů bude oněch deset minut stačit k tomu, aby se dostali do svého cíle. Ani tak většina z nich sdílené kolo pravděpodobně nevyužije, ne nadarmo se totiž Pardubicím říká město cyklistů.

Pardubáci, ale i lidé, kteří do krajského města jezdí jen za prací či studiem, své kolo obvykle mají. Lidé si často za pár stovek pořizují starý bicykl, o nějž se nemusejí bát, když ho nechají na ulici, a který je ve výsledku vyjde levněji než opakované pronájmy sdíleného kola. Navíc ho mohou nechat kdekoli a nemusejí hledat jeden ze čtyř nebo pěti stojanů. Zavádět službu sdílených kol se tedy v Pardubicích nevyplatí, o čemž svědčí i růžová Rekola, která jeden čas v pardubických ulicích jezdila, ale rychle se zase vytratila.