"Při betonáži mostu došlo k poklesu konstrukce. Betonáž přitom neprobíhá přímo nad tratí páteřního koridoru. Opatření má preventivní bezpečnostní důvod," uvedl na Twitteru mluvčí ŘSD.

Mluvčí situaci upřesnil krátce po třinácté hodině: "Po expertním průzkumu stavu stavby a statickém přepočtu umožníme do 13.00 hod. obnovení provozu na 1 vzdálenější koleji pro průjezd vlaků rychlostí 10km/hod; 4 koleje v dosahu stavby budou stále z bezpečnostních důvodů v zastaveném režimu."

Budovaný most u Uherska. Více ve videu v článkuBudovaný most u Uherska. Více ve videu v článkuZdroj: ŘSD

Některé vlaky nabraly více než čtyřhodinová zpoždění, například Express Ostravan z Prahy do Bohumína (244 minut).

Obrovská zpoždění vlaků na koridoruObrovská zpoždění vlaků na koridoruZdroj: https://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa

„Zastavení provozu je preventivní krok, dálkové vlaky jsou vedeny odklonem, regionální jsou nahrazeny autobusy,“ podotkla pro server Zdopravy.cz mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Dálkové vlaky tak musí na jednokolejnou trať přes Hradec Králové a Týniště nad Orlicí do Chocně. Cestující musí počítat s velkými zpožděními. Přehled o opatřeních je na stránkách ČD mimořádnosti.

Na stavbu dálnice D35 u Uherska ve videu ze srpna 2021 se podívejte zde:

Zdroj: Youtube

Nadjezd u Uherska je nejsložitější částí stavby nové dálnice D35 v úseku Časy – Ostrov. Most se staví na každé straně koridoru z jedné strany, na jaře má dojít k pootočení konstrukcí a vzájemnému propojení obou částí.

Stavbu za 3,2 miliardy korun staví sdružení firem Eurovia CS, Metrostav a Swietelsky stavební. Hotová má být příští rok.