Tváří se jako oficiální e–mail od banky. Kdo fíglu naletí, předá své citlivé údaje počítačovému zloději.

Falešné e–mailové zprávy, které v této době plní schránky tisícům lidí, se tváří, že pochází od důvěryhodného zdroje – například České spořitelny. Jejich cílem není ale nic jiného, než získat citlivé informace jako čísla platebních karet, hesla, PIN i informace o účtu.

Jejich autoři jsou vynalézaví. V podvodné zprávě používají oficiální loga organizací, na která jsou jejich klienti zvyklí.

Přesto lze podvrh rozpoznat a podvodníkům se ubránit ostražitostí. Česká spořitelna například upozornila, že prostřednictvím e–mailů se svými klienty vůbec nekomunikuje.

Phishing, jak se v počítačové hantýrce falešným e–mailům zaměřeným na získání osobních údajů říká, má několik znaků, které mohou klienty varovat. Zpráva je často psaná lámanou, špatně srozumitelnou češtinou, nebo částečně anglicky. Protože jsou tyto maily rozesílány hromadně na miliony adres, není jejich příjemce osloven jménem. A hlavně – text obsahuje odkaz na webové stránky, kde je klient vyzván k zadání osobních údajů.