Tabule, křídy a houba. Tak vypadalo vybavení školních tříd na Pardubicku ještě poměrně nedávno. S rozmachem digitálních technologií se však 
i v našem regionu začínají 
v učebnách objevovat místo klasických tmavězelených tabulí bílé interaktivní a 
v rukou učitele už nebývá kniha, ale tablet. Při zkoumání trepky pod mikroskopem už žáci nemusejí lovit světlo přes zrcátko mikroskopu a pak obkreslovat prvoka do sešitu, ten se jim totiž zobrazí na obrazovce počítače. Digitální technologie si definitivně našly cestu do pardubických vzdělávacích ústavů.

BĚŽNÉ JAKO PŘÍBOR

„V naší škole používáme interaktivní tabule, dataprojektory, notebooky, učitelé mají k dispozici i tablety. Digitální technologie jsou běžnou součástí světa kolem nás, tudíž je běžně používáme i při výuce ve škole. Je to pro nás tak samozřejmé, jako když 
k jídlu používáme příbor," říká ředitelka Základní školy Staňkova Gisela Kostelecká.

VŠEHO S MÍROU
Vybavené moderními technologiemi však nejsou jen velké školy ve městech. Příkladem může být malotřídka v Čeperce.

„Máme ve škole tři interaktivní tabule, počítačovou učebnu, vyučuje se u nás předmět práce s počítačem. Učitelé navíc pracují 
s tablety," vysvětluje pro Deník ředitelka čeperské školy Lenka Burešová.

„O nákupu dalších technologií však zatím neuvažujeme. Snažíme se dávat důraz na činnostní učení a také si myslím, že všeho 
s mírou. A to včetně moderních technologií," podotýká ředitelka s tím, že počítače a tablety podle ní nejsou při výuce všechno.

MIKROSKOP A POČÍTAČ


Kalamáře a plnicí pera už nehledejte ani na středních školách. I do nich dorazil pokrok. „Máme samozřejmě ve škole množství interaktivních tabulí, stále doplňujeme dataprojektory do dalších učeben. V laboratořích pak máme nové mikroskopy a měřicí zařízení, jež jsou propojeny s počítačem. Teď jsme nakoupili nové počítače a počítačové systémy do fyzikální pracovny," uvádí ředitel pardubického gymnázia v Dašické ulici Luděk Burian.

Jaroslav Preisler