Poslední dva díly konstrukce jsou na svém místě. Stavbaři je osadili na straně autobusového terminálu. Bezbariérové přemostění kolejiště, které tak usnadní lidem cestu na sídliště Dukla, se má otevřít podle plánu v květnu 2024.

„Teď se pustíme do zapojení technologií a dalších nezbytných úprav. Práce pokračují také v samotné stanici, kde postupně roste třetí nástupiště. Stroje pracují i na části nového kolejiště,“ sdělil generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Lávka začíná na Dukle v ulici K Vápence a končí u nového autobusového terminálu B. Měří tak necelých 300 metrů. Lidé se na ni dostanou, po eskalátorech nebo výtahem, ze čtyř nástupišť.

Stavba nové zastávky Pardubice centrum zná svého zhotovitele a může začít. Cestujícím se tak v polovině příštího roku zlepší dostupnost středu města.
Vlakem až do centra Pardubic. Nová zastávka bude stát 53 milionů

Výjimkou bude nové páté nástupiště, které eskalátory mít nebude.

„Lávka bude po svém dokončení sloužit každý den a otevřena bude dvacet čtyři hodin denně,“ informovala Nela Eberl Friebová, mluvčí Správy železnic, který je investorem stavby.

O spojce na sídliště se ve městě mluví už řadu let. Cílem je hlavně zvýšit bezpečnost, protože lidé z Dukly si už léta zkracují cestu přes koleje. Od příštího roku tak lidé nebudou muset riskovat a cesta se jim tak výrazně zkrátí.

Původní stavba z dílny architektů Karla Řepy, Karla Kalvody a Josefa Dandy začala fungovat v květnu 1958 a je památkáři vnímána jako nejkvalitnější funkcionalistické nádraží s hotelem v poválečném Československu.
Proměna pardubického nádraží: Pro cestující jen restaurace, zbytek železničářů

Stavba lávky je součástí modernizace železničního uzlu Pardubice za více než sedm miliard korun.

Železničáři pracují na proměně pardubického nádraží od září 2020. „Je to největší uzlová rekonstrukce v novodobé historii," dodal generální ředitel hlavní dodavatelské společnosti Eurovia CS Martin Borovka.