Lávka začne u perónu 1A na vlakovém nádraží a vyústí v ulici k Vápence u sídliště Dukla.

Lidé, kteří z Dukly jezdí na nádraží autobusem, zatím musejí objíždět celé město. Pěšky přes lávku jim cesta zabere méně času.

RISKUJÍ PŘES KOLEJE

Někteří lidé si riskantně zkracují cestu z Dukly 
na nádraží přes koleje.

Se stavbou lávky by se měl souběžně modernizovat železniční uzel v Pardubicích. Radnice jedná se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC), zda lávku postaví, nebo bude městskou investicí.

Z EVROPSKÝCH PENĚZ?

„Projekt i stavbu bychom rádi zaplatili z evropských fondů, které spravuje Státní fond dopravní infrastruktury," nechala se slyšet Helena Dvořáčková.

Prodloužení současných podchodů až na Duklu SŽDC zamítlo. Z analýzy vyplynulo, že by stavba tunelu byla příliš drahá a provozně složitá. Kromě lávky město musí postavit dva terminály.
S terminálem B se počítá u perónu 1A za bytovým domem, kde budou zastavovat linkové autobusy. Město již chystá projektové podklady. Menší terminál Jih naváže na vyústění lávky na Dukle.

HOTOVO DO ROKU 2023

„Lávka sama o sobě nemůže existovat, musí být upraven prostor, tam, kde spadá na terén. Vše musí být hotové do roku 2023, kdy administrativně končí období evropských dotací," uzavřela náměstkyně. (zr, čtk)