Rezignovalo lázeňské město na odklon nákladní dopravy? Bývalý starosta Lázní Bohdanče Ladislav Štěpánek kritizuje současné vedení města za to, že považuje 
za dostačující plánované zklidňující prvky a neřeší systémový odklon kamionů mimo město.

„Nechali se ukonejšit teorií, že odklonit dopravu nelze, že doprava 
s cílem v Pardubicích není pro občany města Lázně Bohdaneč tranzitní, a tudíž není ani nutné, ani možné ji odklánět," sdělil Deníku Ladislav Štěpánek.

TĚŽKÝ BOJ BOHDANČE

Podle bývalého starosty je snaha o odklonění nákladní dopravy těžkým bojem. „Město nemá šanci uspět, pokud se nebude chovat patřičně sebevědomě a konzistentně," řekl Ladislav Štěpánek.

Stavba obchvatu města není podle starosty Lázní Bohdaneč Miloše Karafiáta reálná. Plánování silnice ustoupilo do pozadí po zprovoznění čtyřpruhu 
z Pardubic do Hradce Králové, který se v Opatovicích napojuje na dálnici D11.

„Nákladní auta by mohla jezdit po dálnici až na opatovickou křižovatku a pak po hradubické do Pardubic. Ale je to placená trasa a je 
o něco delší," vysvětlil starosta jeden z důvodů, proč provoz v lázeňském městě zůstává tak silný.
Jak se kamionům uprostřed města bránit? Radnice se teď zaměří na to, aby průjezd městem kamionům co nejvíce znepříjemnila. V polovině září budou na trase instalovány mobilní váhy.

„Vážení vozidel je postrachem pro dopravce. Uvidíme, do jaké míry to ovlivní průjezd přes naše město," dodal starosta.

Pomoci by mohly i různé zpomalovací prvky. Řešit je bude studie, kterou zpracovává Ředitelství silnic a dálnic. Ta by měla být hotová do konce roku.

Bývalý starosta ovšem považuje tyto kroky za nedostatečné. „Účinnost těchto opatření je podle mého názoru velmi pochybná. Například volba trasy není 
v rukách řidičů, ale jejich zaměstnavatelů, kteří nebudou svá vozidla posílat 
na placené úseky silnic. Navíc považuji za velmi diskutabilní, zda politika znepříjemňování života má mít místo ve veřejné správě," uzavřel Štěpánek.