„Přivezený Blériot není historickým exemplářem, ale novostavbou zhotovenou před přibližně patnácti léty Václavem Vondráškem podle dobové dokumentace. Jedná se o klasické provedení Blériotu XI. To znamená stejného typu, který si na podzim roku 1909 zakoupil ve Francii pardubický rodák Ing. Jan Kašpar. V dubnu následujícího roku s ním uskutečnil první lety a stal se tak prvním Čechem létajícím nad českým územím,“ říká vedoucí Letky Aviatické pouti Jan Rudzinskyj.

Severovýchodní obchvat Pardubic není jen ekvivalentem pro největší zavěšený lanový most v ČR. Stavební práce pokračují v celé délce stavby.
Stavba severovýchodního obchvatu Pardubic opět omezí řidiče. Víme kde a kdy

„Dovezený kus zatím nelétal, protože stavitel jej především z důvodu absence vhodného motoru plně nedokončil a věnoval se mezitím dalším projektům. Naším cílem je Blériot dokončit a přivést jej do letového stavu na pardubickou oblohu. Prozatím bude vystavován ve smontovaném stavu u příležitosti návštěvních dnů v připravované Expozici pardubického létání. Tu připravujeme na kunětickém letišti s podporou Pardubického kraje a zejména hejtmana Pardubického kraje JUDr. Martina Netolického, který má velké pochopení pro připomínání historie regionu. Zpřístupnění Expozice pardubického létání připravujeme v průběhu letošního roku. Z kapacitních důvodů to však zatím bude pouze ve formě návštěvních dnů v předem ohlášených termínech,“ dodává Jan Rudzinskyj.

(Podle tiskové zprávy)

Mohlo by vás zajímat: Tohle jsou základní školy z Pardubicka, jejichž žáci nejlépe zvládají přijímačky

Zdroj: Deník/Kateřina Součková