Společnost East Bohemian Airport, která provozuje civilní část pardubického letiště, vlastní město Pardubice a Pardubický kraj. Podle pardubických politiků by nový hotel mohl pomoci k rozvoji letiště, cestovního ruchu i nalákání dalších leteckých společností. Navíc by pro Pardubáky mohl přinést nové pracovní místa.

Městu podle jeho zástupců velký hotel chybí.

Co všechno by nový kongresový hotel mohl Pardubicím přinést? Dozvíte se v části článku určené pro předplatitele Deník klubu.

„Shodli jsme se, že každý záměr, který by mohl pomoci rozvoji letiště, ale také rozvoji ubytovacích a kongresových kapacit v krajském městě si zaslouží pozornost a je dobré jej detailně projednat a nechat posoudit po všech stránkách. Osobně nepředpokládám, že by takto významný rozvojový projekt nenašel podporu v krajském zastupitelstvu,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický s tím, že nedostatečné ubytovací kapacity limitují například pořádání kongresů ve městě, které je dobře dopravně dostupné.

Boeing 737-800 v barvách společnosti Smartwings.
Pardubické letiště představuje novinky: Nejdelší sezóna a nové destinace

„Vybudování ubytovací kapacity, ale i dalšího zázemí bude znamenat další pracovní místa a může být navíc zajímavou přidanou hodnotou pro jednání s leteckými společnostmi o nasmlouvání nejen charterových letů, ale i pravidelných linek,“ dodal náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš.

Nedostatek ubytovacích kapacit komplikuje život i pořadatelům velkých kulturních a sportovních akcí.

Investice by tak mohla pomoci také turistickým lákadlům, jako je Velká pardubická nebo Zlatá přilba, na které do Pardubic každoročně přijíždějí tisíce fanoušků.

Ilustrační foto
Další pravidelná linka z pardubického letiště. Ryanair bude létat do Barcelony

„Záměr soukromého investora je pro nás určitě zajímavý. Díky blízkosti letiště si umím představit, že bychom mohli do Pardubic přilákat i kongresy zahraničních společností, pro které může být Česká republika dobrou alternativou nejen vzhledem k poloze ve středu Evropy, ale i díky kvalitním službám v nižší cenové hladině,“ doplnil primátor Pardubic Jan Nadrchal s tím, že stěžejním bude v tuto chvíli soulad s územním plánem a limity, které letiště samo o sobě vzhledem k výstavbě má.

2000 parkovacích míst

Otázkou je také parkování, které kolem letiště cestující logicky vyhledávají. Investor by tak měl zajistit dostatečnou kapacitu míst.

„U takto rozsáhlého projektu je nutné řešit také parkování, což je záležitost, kterou se samozřejmě zabýváme také u letištního terminálu. Záměr investora počítá v maximalistické variantě až s počtem dvou tisíc parkovacích míst, a to s využitím stávajících ploch určených k parkování. Rádi bychom však jednali o vybudování parkovacího domu s tím, že by nebyl nutný takový zábor pozemků, jako v případě standardního parkoviště,“ řekl náměstek primátora Jan Hrabal.

Prezentace letounu EMBRAER KC-390 na pardubickém letišti.
Armáda rozjela modernizaci pardubického letiště. Cestujícím dovolenou nepřekazí

Zásadní také bude, aby stavba vhodně architektonicky zapadla nejen k samotnému terminálu, ale do celého území. Zástupci obou samospráv se shodli na tom, že dalším krokem v jednání bude zpracování znaleckého posudku na pozemek, o který má investor zájem. Následovat by měla další jednání obou akcionářů na úrovni rad a zastupitelstev.

Letiště Pardubice

Pardubické letiště letos otevře brány pro dovolené s rozšířenou nabídkou nových destinací a historicky nejdelší sezónou. V létě se bude z východních Čech létat do 14 charterových destinací v 10 zemích světa. Otevření hlavní sezóny je plánováno již v dubnu, kdy první letadla vyrazí směrem k egyptské Hurghadě.

Na cestující čekají nová přímá spojení do Černé Hory, tureckého Bodrumu nebo italské Kalábrie. Mezi novinky se řadí i španělská Costa Dorada. Do dalších oblíbených destinací budou cestovní kanceláře navyšovat rotace, čímž se zvýší i počet letů.