Stala se jím společnost Chládek – Tintěra Pardubice, která nabídla cenu o zhruba 30 milionů nižší, než s jakou počítá projekt modernizace.

Škarohlídi lhali

„Ukázalo se, že ti, kteří v souvislosti s naším výběrovým řízením hovořili o loupeži za bílého dne, předražení zakázky a podobně neměli pravdu. Vybraná firma nabídla cenu o víc než deset procent nižší než byla cena projektová a i když byl rozptyl mezi první a poslední nabídkou zhruba 20 milionů korun, ani jedna z pěti firem, vyzvaných k podání nabídky, nedosáhla projektové ceny,“ řekl předseda představenstva EBA Jiří Skalický.

„Na stavbě bude samozřejmě fungovat stavební dozor, počítáme s pravidelnými kontrolními dny a je samozřejmé, že představenstvo bude pozorně sledovat jak harmonogram stavby, tak čerpání jednotlivých položek v porovnání s rozpočtem,“ ujistil ředitel letiště Jan Andrlík.

Společnost EBA se připravuje na modernizaci a rozšíření technického zázemí civilní části letiště již několik let. Za 285 milionů korun chce zmodernizovat palivové hospodářství, postavit cesty k ranveji a podobně. Většinu peněz na projekt získá z EU (85 procent), o zbytek se podělí největší akcionáři – radnice a Pardubický kraj.

Začne se v květnu?

„Nyní musíme dokončit proces výběru dodavatele stavby. Pokud vše půjde bez obstrukcí, mohla by stavba začít v polovině května a být hotova do července příštího roku,“ konstatoval Jan Andrlík. Zkoordinovat výstavbu na letišti s civilním a vojenským provozem přitom není nijak jednoduché. „Provoz letiště jako takového omezen nebude. Z Pardubic se bude létat bez jakéhokoliv omezení,“ ujistil Andrlík na prahu turistické sezony.