Podmínky pro provoz v rámci schengenského prostoru pardubické letiště již s předstihem splnilo. V roce 2008 však musí splnit ještě jeden důležitý parametr, a tím je oplocení celého letiště. Důvodem je zvýšení bezpečnosti.

„Není to podmínkou Schengenu, ale podmínkou Úřadu pro civilní letectví, protože mezinárodní letiště by měla být takto ochráněna před zvěří, před pohybem osob,“ říká náměstek primátora Pardubic Alexandr Krejčíř, člen představenstva akciové společnosti EBA, která provozuje civilní část pardubického letiště. Na výstavbu oplocení, jež bude chránit celý rozsáhlý areál i s armádními pozemky a budovami, již má EBA vydané platné stavební povolení. Vybrána je i firma, která zakázku za třináct a půl milionu korun zrealizuje.

„Mělo by se začít stavět, pokud to klimatické podmínky povolí,“ říká Krejčíř s tím, že stavba je připravena odstartovat. Aby se mohlo oplotit letiště, které z velké části vlastní Armáda České republiky, musela EBA získat souhlas vojáků. Armáda se však na této nemalé investici nepodílí. „Bohužel,“ dodává náměstek primátora Krejčíř.