„Musíme dokončit infrastrukturu kolem letiště, aby mohla být využita maximální kapacita budoucího terminálu,“ říká ředitel společnosti East Bohemian Airport (EBA) Jan Andrlík. Na mysli má především přeložku silnice první třídy I/2, která v současnosti vede okolní zástavbou a již je řadu let přetížena motorovými vozidly. Pokud by měl na letišti vyrůst nový terminál, zákonitě stoupne i pohyb lidí a materiálu na letišti a v jeho okolí. Podle Andrlíka je přitom reálné, že stavba nového terminálu o možné kapacitě až tří set tisíc odbavených cestujících ročně by mohla být zahájena v příštím roce.

„Začátkem příštího roku asi získáme stavební povolení a pak bychom mohli hned začít kopat,“ odhaduje ředitel EBA. Náklady na vybudování nového terminálu se pohybují kolem sedmi set padesáti milionů korun. „V tuto chvíli počítáme s vlastními silami. Tedy prostředky města, kraje, společnosti a úvěry,“ říká Jan Andrlík.

Vyjednávání s potenciálním stategickým investorem ale stále pokračuje. Ve hře je například Metrostav s anglickou finanční skupinou John Laing v pozadí či skupina Odien a další.

Problémem zůstává napojení letiště na silniční síť. Přeložka silnice, která by situaci řešila, je však stále v nedohlednu. „Pět let trvá, než se připraví stavba, když budu pesimičtější, tak sedm až devět let. Jen dva roky trvá, než projekt projde schválením vlivu na životní prostředí EIA,“ uvedl Bohumil Vebr, ředitel pardubické správy Ředitelství silnic a dálnic, pod kterou spadají silnice první třídy.