Prázdniny jsou za první polovinou, děti si odpočinuly a pro někoho možná nastal čas dohnat bez stresu mezery v učivu. Zapracovat v nastávajícím pololetí na lepších známkách můžou děti s předstihem v pardubickém Studijním centru Basic.

„Srpnové intenzivní doučování na zaměřeno především na problémy se čtením, psaním a gramatikou českého jazyka. Kurz zároveň učí žáka, jak samostatně a efektivně studovat, což oceňují hlavně ti starší,“ uvedla ředitelka centra Basic Martina Vrbická.

Letní doučování bez stresu z písemek a zkoušení pomůže dětem vrátit sebevědomí, které utrpělo studijními neúspěchy. Dyslektici či dysgrafici si v klidu vyjasní učivo a v září se pak do třídy vrací s menší nejistotou.

„Zaměňování písmen, jejich zrcadlové vnímání, domýšlení slov a v neposlední řadě neschopnost dítěte samostatně se učit. To jsou problémy, které provází stres, nervozita a napětí. A to nejen u dětí, ale i u jejich rodičů. Tím se pak vytváří psychické bloky, které můžou dítě poznamenat na celý život,“ poznamenala Vrbická.

Kromě nejmladších žáků, u kterých rodiče nechtějí jejich problém nechat rozrůst, je letní kurz určen všem věkovým kategoriím. Na doučování dochází také hodně žáků z druhého stupně, kteří nemají prospěch podle svých představ a chtějí se dostat na střední školu.

Doučení dospělých

„Dále pracujeme i s dospělými, kterým nezvládnuté školní základy dělají potíže v zaměstnání, dalším vzdělávání nebo při domácím učení s dětmi,“ sdělila Vrbická.

Prázdninové vyučování zabere týden až dva. Žáci každý den studují dvě až čtyři vyučovací hodiny.
„Během prázdnin nejsou zatěžovány novou látkou ze školy, a tak se mohou plně zaměřit na doučování. Není to pro ně žádný strašák – doučování neprobíhá nikdy bez souhlasu dítěte. Učitel se po celou dobu věnuje pouze jednomu dítěti, případně dvojici, ale stále jde o individuální přístup. Proto dokážeme přesně diagnostikovat problém a řešit ho,“ poznamenala Vrbická.

Strávit týden nebo dva s učebním programem ušitým na míru se vyplatí. Metoda centra Basic pomáhá odstranit problémy s nedostatkem soustředěnosti, nesamostatnosti při učení či s nechutí ke studiu.

„Když dítě dělá pokroky, získá jistotu a v rodině díky tomu zavládne větší pohoda. Musíme si uvědomit, že v reálném životě dyslektici či dysgrafici žádné úlevy dostávat nebudou,“ konstatovala Vrbická.

Individuální vyplňování mezer v látce zvolila pro svou dceru například maminka Marešová.
„Prázdninový kurz Míše hodně pomohl, ale také jí hlavně zvýšil sebevědomí. Více si věří a to je důležité. Když byla Míšina poslední hodina o prázdninách, bylo jí to líto, ale už se moc těší na odpolední hodiny v září,“ uvedla Marešová.

Studijní centrum pracuje podle vzoru obdobných center, která jsou v Dánsku. Metody pro ně vypracoval spisovatel a humanista L. Ron Hubbard.