Do té doby čeká ještě spousta práce DAVIDA KURKU (na snímku), obchodního manažera Dostihového spolku, který pardubické závodiště provozuje.

Co obnáší příprava na Velkou pardubickou z vaší pozice? Kolik se musí rozeslat pozvánek a kolik setkání před Velkou pardubickou musíte absolvovat?

Celý maraton startuje už na začátku roku jednáním se stávajícími partnery a hledáním nových sponzorů. Za rok se může odhadem jednat o 150 až 200 smluv, které je potřeba dotáhnout do konce. V případě pozvánek pro VIP hosty na Velkou pardubickou se jedná o zhruba 300 až 400 lidí. Mezi pozvanými jsou pochopitelně mimo jiné i nejvyšší představitelé státu včetně prezidenta, ministrů či velvyslanců.

Je složité takové osobnosti kontaktovat, nebo je to tak, že se vám spíše hlásí sami?

Velká pardubická s Českou pojišťovnou má už takový věhlas, že se čelní představitelé státu nebo velvyslanci kolikrát přihlásí i sami. Výhodou je, že většina z nich tuto akci zná a na dostihy se na pardubické závodiště těší. Přece jen jde o jednu z nejvýznamnějších kulturních a společenských událostí v roce a řada z nich má zájem se tu prezentovat. Podobné je to také v případě našich partnerů. U nich je ale člověk musí nejen pozvat, ale také přesvědčit, že má smysl do takového podniku, jako je Velká pardubická, investovat. Řada z nich to naštěstí chápe. Díky nim pak může být akcí, která má obrovský ohlas nejen po celé České republice, ale také v zahraničí.

Co je pro vás osobně v těchto dnech nejnáročnější?
Kancelářské práce je kolem Velké pardubické opravdu hodně. Třeba pozvánek odchází jen z Dostihového spolku okolo čtyř set. Pak je potřeba doladit definitivní podobu některých smluv. Každý partner má o spolupráci s Dostihovým spolkem nějaké představy a je potřeba, abychom se pak spolu někde vzájemně potkali.

Je jasné, že každoročním vrcholem dostihové sezony je Velká pardubická. Jaký vy osobně pozorujete zájem oproti běžným dostihovým dnům?
S Velkou pardubickou má samozřejmě člověk vždycky nejvíce práce. A pochopitelně i kamarádů, kteří se ozývají s tím, že by se rádi na závodiště přišli podívat. Zájem je zkrátka ze strany partnerů i návštěvníků mnohonásobně vyšší . Na druhou stranu je tam větší finanční účast, která se vyžaduje od sponzorů. Nechci tedy úplně říci, že v takovém případě je vše jednodušší než u běžných dostihů.

Kolik lóží na pardubickém dostihovém závodišti je teď aktuálně obsazených?
V tuto chvíli to je převážná většina. Největší lóži má náš generální partner – Česká pojišťovna a pak také majoritní vlastník – tedy město Pardubice. Své reprezentativní prostory má na dostihovém závodišti také Pardubický kraj. Další lóže mají k dispozici naši partneři. Zajímavostí je, že v letošním roce si má šanci vstup do lóže koupit i ten, kdo není do žádné z nich pozván. To dříve nebylo tak úplně běžné. Nyní tedy lze získat vstupenku i do reprezentativních prostor, kde člověk dostane servis a zázemí, jaký akce tohoto typu vyžaduje.

Co tedy člověk v této lóži dostane?
V tomto případě máme pro zájemce několik typů vstupenek. V jedné z nich je zahrnut mimo jiné i celodenní catering. Jsou to luxusní místa s krásným výhledem, které umožní divákovi výjimečný zážitek z letošní 123. Velké pardubické s Českou pojišťovnou.

Co ještě chystáte v letošním roce za výrazné změny?

Letos budou určitě mnohem důslednější kontroly u vstupu do areálu. V předchozích letech se totiž běžně stávalo, že se na jednu vstupenku na pardubické závodiště dostalo několik lidí. Tomu chceme
v tomto roce zabránit. Máme v úmyslu zavést takový systém, který má takovému počínání zabránit. Pro běžné, poctivé návštěvníky to ale nebude představovat žádný problém či omezení.