„V současné době zaměstnává 344 úředníků,“ řekla Nataša Hradní z oddělení vnějších vztahů pardubické radnice.

Podle tajemníka Martina Růžičky není tento stav definitivní. Magistrát totiž teprve čekají personální a procesní audity, jejichž výsledky rozhodnou o dalším směřování personální politiky na radnici.

Cílem reorganizace je vytvoření efektivní správy města a státem svěřených agend, nikoli samoúčelné snížení počtu zaměstnanců magistrátu. „Počet zaměstnanců sám o sobě nikdy nemůže být objektivním měřítkem efektivity úřadu, byť to řada lidí takto zjednodušeně chápe,“ sdělil Růžička.

Zásadní vliv na počet zaměstnanců magistrátu mohou podle něj mít případná koncepční rozhodnutí zastupitelů o zajištění některých činností magistrátu externí organizací, nebo naopak, o výkonu některých agend, které si město v současnosti objednává u externích firem, vlastními zaměstnanci. „Zvýšený mzdový náklad paradoxně může přinést úsporu podstatně vyšší částky v oblasti jiných výdajů města. Nebo právě naopak,“ podotkl tajemník. Proto bude také všem případným rozhodnutím předcházet důkladná analýza konkrétní agendy. Hlavním měřítkem přitom bude poměr výkonu a ceny.

Radnice má teď místo dřívějších šestnácti jen deset odborů. Šest vykonává převážně agendu státní správy, další čtyři řeší záležitosti týkající se samosprávy města.

Co si myslíte o reorganizaci pardubické radnice vy? Jste spokojení s prací magistrátních úředníků? Je vám k dispozici anketa i diskuze, kde nám můžete sdělit svůj názor.