Jsem především zastupitelem za první městský obvod, je mojí povinností pokusit se s třídou Míru něco dělat,“ uvedl Jan Tichý (ČSSD), který se již angažoval v petici za zachování lávky pro pěší nad Palackého třídou.

Příkladem, jak postoj k pěší zóně jde názorovým spektrem, by měla být další tisková konference, kterou organizátoři petice připravují na příští čtvrtek. Účast na ni totiž přislíbil i bývalý primátor Jiří Stříteský (ODS), který je nyní v zahraničí. Ten je podle nich zastáncem vybudování klasické pěší zóny.

Nastane tak zřejmě paradoxní situace, kdy bývalý primátor bude podporovat pěší zónu bez městské hromadné dopravy, zatímco jeho nástupce ze stejné strany je spíše označován za příznivce zachování trolejbusů a kompromisu pěší zóny s dopravou.

Podle Jana Tichého bylo zatím na podporu pěší zóny sebráno přes dva a půl tisíce podpisů, nesouhlasných necelá stovka. „To se ale může změnit. Chceme hlavně, aby zastupitelé začali na projektu, který si budou lidé přát, pracovat,“ dodává s tím, že se může připravit projektová dokumentace na obě varianty.

Zastupitelé města vloni na podzim souhlasili s budoucím vymístěním trolejbusů z třídy Míru, v letošním rozpočtu města však nejsou na třídu Míru žádné peníze.

Zpracování projektové dokumentace by odhadem vyšlo na jeden a půl až dva miliony korun. „To je základ, pak se může žádat o evropské peníze,“ říká Aleš Klose, jeden ze tří pardubických architektů, kteří se přidali k autorům petice. Vedle něj je to ještě Milan Košař a Miroslav Řepa, který zastupuje starší generaci architektů.

„Byl bych rád, kdyby se třída Míru nestala věcí politickou, ale záležitostí lidí a veřejnosti,“ přeje si Miroslav Řepa.