Po Atriu na Masarykově náměstí v Pardubicích zřejmě vyroste další obchodní galerie. V lokalitě bývalého lihovaru ji hodlá stavět Společnost Redstone Real Estate. Uvedly to v pondělí Hospodářské noviny. Oblast původně plánoval zastavět koncern Czechoslovak group (CZG) zbrojaře Strnada. Ještě na konci loňského roku přitom o projektu CZG s městem jednalo, o projektu ale mlžilo.

„Pozemky pak na přelomu letošního roku změnily vlastníka,“ potvrdila Helena Dvořáčková (ANO), náměstkyně primátora.

Od letošního září je na areál bývalého lihovaru a přiléhající autobusové nádraží už zaregistrována územní studie. „Mělo by tam vzniknout – obchodně, administrativní, kulturní centrum s 1200 parkovacími stáním. Místo nynějšího autobusového nádraží jsou plánovány bytové domy s dalších 400 parkovacích míst,“ říká Helena Dvořáčková.

Možná podoba nového obchodního, bytového a administrativního komplexu na místě bývalého lihovaru a autobusového nádraží v Pardubicích.

"Toto multifunkční centrum bude disponovat velkým počtem parkovacích míst, společným náměstím a dostatečným množstvím zelených ploch, které budou volně přístupné pro veřejnost. Další část projektu bude tvořena rezidenčními byty o pěti nadzemních podlažích a poslední částí budou administrativní kanceláře. Zahájení výstavby je plánováno v průběhu roku 2020," sdělila Pavla Hluštíková, zástupce Redstone Real Estate.

Co udělá centrum s dopravou?

Jenže otázka zní, jak obchodní centrum v daném místě zamíchá s dopravou, která už nyní v okolí přednádraží kapacitně nestačí.

„Zatím stále nevíme, jak to bude vypadat, ale lehce si dovedu představit, že v tom místě nastane stejný problém, jako je nyní kolem Atria téměř každý den. Z hlediska dopravního dopadu by byl v lokalitě vhodnější jiný mix funkcí. Obchodní galerie generuje vůbec nejvíc dopravního zatížení. Přímo v územní studii je pak i rozšíření Palackého třídy o jeden pruh a to si i trochu odporuje s ideovou studií Palackého, která počítá se stávajícím stavem,“ říká Jakub Kutílek (Zelení/Piráti).

Součástí územní studie nicméně je i dopravní analýza. „Ta je už přímo součástí územní studie, včetně dopravní části. Jinak by územní plán s tímto typem zástavby ani nemohl počítat,“ dodává Helena Dvořáčková.

„Pakliže pod Atriem je 500 parkovacích stání a na silnicích v okolí to pak dle toho vypadá, tak tady je to více než dvojnásobek. Lze si z toho dovodit, jaký objem dopravy tam asi bude směřovat. Bytová výstavba, která negeneruje tolik dopravy, by místo lihovaru byla vhodnější. Město Pardubice se stále nenaučilo vědět, co chce samo, natož to prosazovat vůči investorům,“ dodává Jakub Kutílek.