Ve středu 13. března stavbaři vysunuli první polovinu mostovky nad řeku Labe a jeho slepé rameno. Most bude po dokončení nedílnou součástí celého severovýchodního obchvatu, který propojí Trnovou spolu s Dubinou a má odlehčit hlavnímu tahu, jež aktuálně vede centrem Pardubic.

„V současné době jsme se dostali do první poloviny, kdy první část vysouvaného mostu dosáhla pilíře pod pylonem a nyní nás čekají další výsuny. Z hlediska bezpečnosti bude režim krátkodobých uzavírek, pokud se bude most pohybovat,“ Deníku řekl mostní expert firmy Hochtief, Petr Vítek.

Jaké parametry bude rekordní most mít a na jaká omezení se musí místní připravit? Dozvíte se v části článku pro předplatitele Deník Klub

Samotný výsun bude trvat ještě zhruba tři měsíce a poté stavbaři začnou budovat pylon s výškou 48 metrů nad terénem mostovky. Budovaný most se s délkou 257 metrů stane největším svého druhu v zemi.

„Jedná se o výjimečné dílo. Bude to zavěšený most s největším rozpětím v České republice, které je v tuto chvíli v realizaci. Čeká nás osm výsunů po 32 metrů dlouhých taktech s tím, že v tuto chvíli jsou postaveny dvě opěry a je vybudován středový pilíř a další ́ věže, které́ jsou provizorní. Až bude výsun dokončen, tak budou demolovány,“ poznamenal při zahájení výsunu mostovky generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.

Dominantou stavby Severovýchodního obchvatu Pardubic bude most přes Labe.
Obchvat Pardubic: Přes Labe povede most vysoký jako Petřínská rozhledna

Součástí stavby je i dopravní omezení z kruhového objezdu v Trnové, kde pokračuje další část stavby, a to napojení budoucího severovýchodního obchvatu města. V místě stávající okružní křižovatky vzniká větší nová okružní křižovatka. Napojení přineslo i dopravní komplikace ve formě zavření směru do Ohrazenic a do Trnové. Toto omezení má platit až do 1. června, kdy se ale uzavírka výrazně rozšíří.