„Cyklistice a cykloturistice jsme na tomto jednání věnovali velkou část. Pardubický kraj je v této oblasti aktivní. Patří mezi tři kraje, kde podle statistik jízdní kolo využívá nejvíce lidí, a to jak k cestám do práce, tak i při využití volného času. Postupně zde budujeme síť cyklostezek, množí se půjčovny kol a dokonce tu vzniklo i muzeum,“ řekl náměstek hejtmana Ivo Toman. „Dalším a daleko vážnějším problémem byly operační programy Evropské unie. Komise trvá na tom, aby stát pomohl krajům s předfinancováním projektů tak, jak v dobách Společného regionálního operačního programu. Vyjádřili jsme také nesouhlas se snížením objemu finančních prostředků v Operačním programu Doprava pro vodní dopravu,“ informoval náš Deník Ivo Toman.

Členové komise hovořili i o údržbě silnic první třídy. „Kraje chtějí, aby smlouvy s krajskými správami a údržbami silnic, které se o ,jedničky’ starají, byly uzavírány na šest let a ne jen na jeden rok. Důvodem je především vazba na ekonomiku a hospodárnost těchto organizací,“ sdělila mluvčí Pardubického kraje Kateřina Nohavová.

„Osobně jsem také apeloval na Ředitelství silnic a dálnic ČR a ministerstvo dopravy, aby urychlily druhou etapu výběru mýtného na silnicích první třídy. Pro Pardubický kraj to mnoho znamená. Přes náš region vedou tranzitní cesty, které jsou jakousi alternativou dálnic a především kamionovou dopravou jsou hojně využívány,“ uzavřel náměstek hejtmana Toman.