Současnou silnici má sice nahradit dálnice, která povede mimo zástavbu, její otevření je však v nedohlednu. Stále se vedou spory o její trasu. V roce 2012 by podle nejoptimističtějších proklamací politiků měl být otevřen první úsek mezi Hradcem a Vysokým Mýtem.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) proto připouští, že pomůže lidem žijícím u státovky, která nyní slouží kamionům jako levná alternativa D1.

V obcích, kde se plánují nové obchvaty a dálnice, silničáři do protihlukových opatření neradi investují. Ale plánovanou R35, která má ze státovky odvést tranzitní dopravu, provázejí zatím spíše zmatky.

„Bylo by zbytečné měnit okna ve městě, kde se v horizontu třeba 10 let vybuduje obchvat, který situaci vyřeší. Snažíme se sanovat lokality, kde se v reálném horizontu žádné významné stavby neplánují,“ uvedla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. „Jenže pro Vysoké Mýto a Litomyšl to neplatí zcela stoprocentně, vzhledem k velmi nejasné situaci kolem jednotlivých variant trasy R35 se zde v předpokládané době asi brzké realizace nedočkáme,“ dodala.