„Naším primárním cílem je zabezpečit dostatečný parkovací komfort pro obyvatele této lokality v časech, kdy to potřebují. Převážně je to v době, kdy parkování méně využívají návštěvníci oblasti, kterými jsou především univerzitní studenti,“ poznamenal pardubický primátor Martin Charvát při besedě, která varianty regulace systému parkování představila místním.

Podle primátora by měl systém zón a časů vyhrazených pro rezidenty a zón, kde smí parkovat návštěvníci, zajistit dobré podmínky pro parkování všech.

Nově by se mohlo parkoviště rozdělit na zónu pro rezidenty a zónu pro návštěvníky. „Zmapovali jsme specifika této oblasti i potřeby obyvatel a představili jsme první návrh regulace,“ uvedl Pavel Řezáč ze společnosti Euroanalytics, která změnu systému připravuje.

Trolejbus 30TR.
Trolejbusy na baterky. Bezdrátový provoz by dosáhl třeba do Živanic

V rezidenční zóně zaparkují jen auta, která budou mít za čelním sklem parkovací kartu. „Pro vydání karty bude třeba doložit právní vztah k bytu. Uvažuje se o tom, že na každý byt by byla první karta zdarma, další potom za poplatek,“ přiblížil starosta městského obvodu II Radek Hejný.

Na besedě obyvatelé projevili o tento typ parkování zájem. „Nyní je to v řešení, zpracovatel studie na základě besedy s občany studii upraví a doplní. Následně jim bude opět předložena k připomínkám. Je nutno dořešit další záležitosti, jako je parkování návštěv nebo například řemeslníků, kteří přijedou do lokality pracovat,“ doplnil Hejný.

Jedním z z hlavních bodů navržené regulace je podle Řezáče naučit vysokoškoláky parkovat na parkovištích univerzity, která nejsou přímo tam, kde studenti bydlí, ale jsou pro ně určena.

Ilustrační foto
Problémové kulturní centrum má novou podobu

Univerzita vlastní 560 parkovacích míst. „Vjezd do uzavřených částí parkovišť je umožněn všem studentům a zaměstnancům na studentskou a zaměstnaneckou kartu,“ uvedla mluvčí Univerzity Pardubice Valerie Wágnerová. Polovina univerzitních míst je přístupná i veřejnosti, na krátkodobé parkování je může využít kdokoli. „Zpoplatnění městského systému parkování by se mohlo negativně projevit na využívání univerzitních, volně přístupných parkovišť, tudíž by univerzita byla nucena zavést doplňující opatření,“ dodala Wágnerová.

„V každé lokalitě budou obyvatelé vždy subjektivně pociťovat nedostatek parkovacích míst. Už proto, že jeden automobil má téměř každá domácnost a většina z nich jich vlastní víc,“ popsal Řezáč jeden z důvodů nedostatku parkovacích míst.  Lada Součková

Ilustrační snímek.
Finanční situaci hokejového Dynama prověří audit